söndag 22 maj 2011

dr.jansson

Ja självklart fick jag ju tag i ett stetoskop och fick bara lov att leka doktor .....doktor jansson om jag får be!!! Ni som jobbar med mig vet ju förmodligen exakt hur jag lät ....ställde diagnos på mig själv m.m =)
well well bea och jag fick oss ett gott skratt i alla fall!

Operationen gick bra ( säger dom ?!=) men det antar jag att den gjorde , så på tisdag kväll efter operationen så hade jag (kommer tyvärr inte ihåg det själv ) ringt till bea och bett så snällt om hon kunde komma upp för jag var sååååå röksugen !! hehe till saken hör då att jag direkt från uppvaket hade fått en sköterska att rulla ut mig i rullstol med en kopp kaffe till "rökrutan" och där satt jag och njöt !!!! Då menar jag NJÖT , jag lät väl ungefär som jag hade världens bästa sex typ!! men ja sååå gott var det !
I alla fall så antar jag att bea trodde nog inte att jag redan hade fått röka ,så hon min underbaraste ögonsten tog tåget upp =)
och det blev mer röka och kaffe !!
På onsdagen var jag så pigg , var uppe o gick hela tiden och tänkte att ja men herregud var det inte värre än så här !! jag vill åka hem !
Tog ett snack me läkaren och jodå jag skulle få åka hem till kvällen!! wihoooo
Men självklart kom bakslaget ...på em hade jag så ont så dom fick t.o.m ge mig en morfin spruta ,,,jaja jag åker väl imorron då!!!!
Låg på em men kom igång till natten igen ,så jag satt och höll låda för nattsköterskorna (stackare!!) men dom skrattade mest hela tiden åt mig för jag var så speedad och pratade utan uppehåll hela natten , och glömde hela tiden bort min "urinpåse" som hängde runt benen på mig så jag snubblade på den ...och sköterskorna skrek till varje gång jag reste mig upp för att vandra runt lite ...."ohhhhh påsen jessica!!!! hehe men jag var ju cool som vanligt och tog tag i den o slängde den över axeln och sa " hehe jag o min kompis ska bara gå en sväng ,kommer snart tillbaka=))

well well det hela slutade med att jag fick åka hem på torsdagen , phu ! va skönt att vara hemma !
Men är litegrann som en sköldpadda ....när jag väl lagt mig eller satt mig ,så kommer jag ingenstans!! urk!!! och ont i såret har jag oxå , börjar så smått fatta att jag inte har gjort nån Liten operation ,utan ett ganska stort ingrepp !!
försöker ta det lite lugnt men har svårt att bara vara stilla!
är så uttråkad så jag dummar mig hela tiden ,så bea hon får skratta minsann=)
hon tycker att jag ser urlöjlig o rolig ut när jag ligger i sängen på rygg och försöker komma upp ...hon liksom lider me mig för att jag har ont men hon kan inte hålla sig för skratt för jag ser kul ut !!!=)

Och måste ju lovorda mina underbara vänner som varit hit och fikat me mig , först kom bästa Annsofie med en krya på dig present ( en jättefin porslinsros=) vi solade o drack kaffe o skrattade åt mina fina berättelser från sjukhuset! ( det var på fredagen)
Sen igår kom Annelie med en tokfin murgröna i en hjärtbåge  och en STOR chokladkaka!!!
Och på fredag kväll icke att förglömma så kom ju lovely Fräsen oxå !!!! såå underbart att vi Träffas igen ! pirr i magen , fjärilar som fladdrar omkring bara jag ser honom !! =)

Idag skiner solen igen så det blir nog lite solning och kaffe ....lite småstädning och plock ! och till kvällen kommer den bäste igen på fika !! längtar=)

Tjingeling!!

3 kommentarer:

  1. Hej Jessica!! Vad är det för operation du gjort? Du behöver inte berätta men den verkar vara ganska stor? Hoppas iaf att du kryar på dej snabbt :)

    Stor kram

    SvaraRadera
  2. hej maria!
    Jag har opererat bort livmodern ,så nja ganska stor op. =)

    Men still going strong så att säga!!=)

    SvaraRadera
  3. ojojoj, men du det var inget litet ingrepp... Hoppas du mår bra efter omständigheterna iaf.


    Kram

    SvaraRadera