torsdag 5 januari 2012

Fantomsmärtor???

jaaa jag har kommit på det !! 
Tomheten och saknaden efter bea ....det är fantomsmärtor jag känner !!! Fantomsmärtor är ju smärta i nånting som man tagit bort ,något man amputerat .
Känner ju att nånting har förändrats , nånting fattas , nånting har tagits bort .......känner en saknad , en overklighetskänsla ......MEN när man amputerar så tar man ju bort nåt för att det är bästa lösningen, enda lösningen  .....och exakt så är det ju ! (menar ju inte nu att bea var en skadad del som togs bort ) ja ni fattar tror jag !!=)
Det är naturligt att ens barn växer upp , blir vuxen , tar klivet ut i livet !! Det är så det ska vara ! Vem mår bra av att leva i symbios med sin förälder livet ut ! Nej det är naturens gång och jag är otroligt stolt och glad över att min bea blivit vuxen , att hon tagit steget ut för att testa sina egna vingar ! 
Men jag har Fantomsmärtor efter henne !!!! ibland i alla fall ....det liksom kliar och moler lite !
Jag och bea tillsammans amputerade varann , vi klipper navelsträngen (precis som man ska göra ) !
Tro nu inte att jag mår JÄTTE dåligt över det , för det gör jag inte ! Som jag sa , jag är stolt och glad över att vi kommit så här långt . Och det känns skönt att det inte blev en katastrof ....var liiiite orolig eftersom jag har otroligt svårt med separationer av alla de slag . Men det har gått förvånansvärt bra =) 
Vi ses ibland , jag åker över till henne o tar en kopp kaffe , hon kommer förbi vid mig o hänger ibland !
Men som sagt ....fantomsmärtor ....ibland gör det ont ...kliar lite ....tomheten efter den där delen av mig som alltid funnits där men som nu amputerats ! iofs så bor den delen av mig bara fem kilometer bort och när det kliar ....så kan jag bara åka över o tigga en kopp kaffe !!

Tror att vi båda liksom funnit oss tillrätta i våra "nya" liv , och just nu håller vi på att "piffa" hennes bostad , var där igår och har målat hennes tvbänk och rumsbord svart ! tänk va lite färg kan göra .....ser redan att hennes vardagsrum börjar ta form , bli mer enhetligt ! inte bara en massa hopplock av möbler utan snygga möbler som målats om så att det passar in i hennes stil ! 
Idag ska jag tapetsera hennes kök ....där ska det bli vitt ! en jättefin vit tapet med lite medaljongmönster i beige ....hon vill ha lite shabby stil ! det kommer bli kanon =)
Ganska mysigt att hänga hos henne o fixa .....! 
När det blir löningsdax igen så ska jag köpa henne lite blommor och småsaker som fattas ! Älskar ju att inreda .och tror hon är glad att jag trixar där hemma ....men jag är noga med att inte ta över ,utan hon bestämmer hur det ska vara =)

Tjingeling /J

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar