fredag 18 maj 2012

Underbara vår !!!
Nu är det verkligen snart sommar , var ute häromdan me vovven . Gick upp till ornässtugan (brukar gå upp dit o vända me jycken ) men den här dagen kom vi upp dit o dom hade precis klippt gräset , det luktade gudomligt !!! så fick lov att gå ner till sjön o sätta mig en stund ,och bara känna lukten av nyklippt gräs ! det är väl lycka det ? att stanna upp och bara vara här o nu och njuta av små små ting , som ex. nyklippt gräs!

Har fyndat lite på loppis , en ganska tråkig "krona" för en tia men med lite pärlor och ståltråd blev den genast lite tjusigare=)

hade tagit lite bilder på mitt vardagsrum oxå , men insåg att man kanske ska plocka bort mat tallriken när man har ätit , såg inte så kul ut så måste ta nya bilder =)
Gjorde en liten ommöblering igår (ovanligt va?=) well well thats me !! måste ju göra NÅNTING =)

Har även fixat o trixat på min altan ....vart kanon !!



Annars rullar livet på som vanligt här , lite upp o ner , är väldigt sentimental då o då , har lätt för att gråta !! Tänker ofta på min älskade pappa .,.....saknar honom så otroligt mycket ! Vi kunde babbla i timmar han o jag ....eller hmm babbla ...vi tittade oftast på tv och pratade lite då o då ! vi Kunde även bara sitta tysta utan att det kändes jobbigt på nåt vis . Vi bara fanns där för varandra .
Sen om det hände nåt kul på tv ( pappa älskade att kolla på Animal planet =) så kunde vi garva en stund ! vi  skrattade ofta åt chimpanserna och surukater (stavas det så?=) och pingvinerna ....hehe .
Sen gillade vi att titta på såna där sjukhusprogram , typ trauma akuten m.m ......då satt vi oftast jättefokuserade ! både han o jag var otroligt fascinerade av operationer o sånt ! vilket inte alltid var uppskattat av resten av familjen =) dom tycket mest det var äckligt o hemskt .
Några dagar innan pappa dog så var jag nere hos honom i uppsala ( han var ganska dålig då) på natten så tittade vi på tv , det var matprogram med per moberg !
vi hade suttit tysta ganska länge ....förmodligen var vi upptagna av våra egna tankar o funderingar , men så plötsligt säger pappa  " titt på han , han är ganska äcklig den där !!!"
Hehe det var Per Moberg han menade .....pappsen tyckte han var slemmig i håret , och han drog me händerna i det hela tiden , sen tog han i maten !!
Jag håller ju med honom faktiskt .....han var ganska slaskig i sitt matlagande =)
well well ....roliga minnen blandat  med otroligt smärtsamma minnen  har jag från Uppsala sjukhustid !

Nej , nu ska jag dra på mig träningskläderna o ta jycken på en halvmils prommis !!

tjingeling så länge//J

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar