tisdag 18 september 2012

Wihoooo !
jahaa då kommer här ett litet inlägg i bloggen igen =)
Har liksom lite fullt upp hela tiden ,så det blir inte så mycket uppdatering av blogg ! Men ska nog försöka bli liiiiite bättre på det =)
Livet rullar på som vanligt ......jobbar fortfarande som timmis på hagagården och nattpatrullen ! Älskar att jobba på båda ställena .....Men det börjar ta på krafterna att jaga timmar varje månad !!
Inte alls konstigt att folk som är arbetslösa blir deprimerade !! och får olika problem med både kropp o själ !
Det är OTROLIGT stressande att inte veta om man får ihop timmar så att man klarar sig varje månad , och det att ständigt stå till förfogande ......aldrig kunna planera in nånting eftersom man vet att blir jag erbjuden jobb så måste jag ta det nu för jag vet inte om jag får mer erbjudanden resten av månaden !

Tolka mig rätt nu !!!! jag älskar att få jobba !! Vill verkligen jobba .......känna mig behövd , och känna att jag gör nytta ! Men .....jag vill även kunna leva ett normalt liv ! Göra saker .....åka till min mamma i norrland , ta en heldag i skogen o plocka svamp och bär .......bestämma en träff med vänner för att umgås !!
Visst kan jag göra dom sakerna oxå , men jag kan inte planera in NÄR jag ska göra det !
Och är man då stresskänslig eller att man lätt tar på sig en inre stress .....ja då är det vääääääldigt svårt att leva i "nuet" som faktiskt är ganska viktigt att kunna göra !!!

well well ......börjar få ordning i stugan nu , lite småpyssel kvar =)
Slänger in en bild på ett par tokfina lyktor jag hittade på rusta för en billig peng !

Nu ska jag slänga mig i soffan o titta på "Avatar! sen blir det gonatt här !!

tjingeling//J

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar