lördag 13 september 2014

upp över öronen kär , men livet fortsätter ändå !!

swosch ja vad livet leker =)
Är upp över öronen kär och mår hur bra som helst i det ! Känns som jag äntligen träffat rätt man , mannen i mitt liv . Så känns det idag i alla fall .
En man som har allt det där som jag önskat men inte trodde fanns i verkligenheten , så det kanske är som alla säger .....när du minst anar det så dyker han upp .
Hehe jodå där var han ju ....på willys o handla =)

Men som sagt , fast man är kär o hur lycklig som helst så rullar ju livet på och saker och ting löser sig inte bara för att man är kär , praktiska saker som ska fixas , mina demoner som fortfarande bor kvar i min skalle. Har försöka vräka dom för länge sen ...men har inte lyckats bli av med dom allihop ,,,,,,,,ÄN!!!
Och det är väl inte så konstigt kanske , att träffa nån som man tycker om skapar ju såklart nya rädslor och tankar .Men jag försöker hantera det på rätt sätt .......ibland lyckas jag , ibland lyckas jag inte .
Ibland har jag svårt att få ur mig tankar , känslor .mm , får svårt att formulera mig och sätta ord på hur jag tänker o känner .
Men om jag sätter mig ner o skriver så forssar det ur mig ......är inte det lite konstigt ?? (tycker jag i alla fall )
Söker lägenhet också , och har märkt att det är förbaskat svårt att få nånting här i borlänge just nu .....Men söker överallt för tillfället .
Har ju såklart stugan kvar så länge ....men är mest hos peter .
MEN känner mig lite vilse , hängandes i  luften på nåt vis .....konstig känsla ....har aldrig någonsin känt så förut .
Självklart har jag ju stugan att vara i som sagt , men på nåt vis så när det blev bestämt att jag skulle flytta ut så flyttade jag ut mentalt nästan direkt !!! vilket gör att jag blir rastlös och känner mig inte hemma där längre. Älskar att vara hos peter och att umgås med honom ......Men det är ju inte heller mitt hem . utan jag har mina väskor som jag släpar mellan stugan och kvarnsveden .
Känner mig inte ovälkommen nånstans utan det är min inre känsla bara ....känner mig rotlös !!
Jag har alltid haft mitt eget hem , min trygghet , min vrå att luta mig tillbaka i när jag behöver .
Jag vill inte känna mig beroende av någon annan , utan jag vill veta att jag står på egna ben , det är otroligt viktigt för mig .
Men som sagt , är glad och tacksam att jag får och kan vara hos peter ! och även i stugan så klart .
MEN hoppas på att jag snart får lägenhet , eller i alla fall besked om att jag har ett eget boende snart .

Och mitt i allt lyckorrus med att vara kär o så , då dyker det upp en stor knöl på vovvens hals ....vetrinär besök , provtagning och väntan på provsvar , det var positivt i alla fall , bara en lymfknöl så antibiotika och antiinflamatoriskt till vovven , sen dök det upp en knöl på matte också .....läkarbesök , operation , provtagning , och väntar nu på provsvar som jag får nästa vecka ! Är inte speciellt orolig (tror jag = )
Så nu är vi besiktade både jag o vovven =)

Så jag mår bra , toppen faktiskt ....livet känns kul och jag känner mig harmonisk och lugn som jag inte gjort på vääääldigt länge måste jag säga , och det känns som att jag agerar sunt på saker omkring mig , och jag kan trassla ut rädslor och demoner på ett sunt o bra sätt när det behövs !! =)

Och jag föröker lita på att allt faller på plats inom snar framtid , att det som är nu är bara en kort övergångsfas till något som kommer bli otroligt bra ! =)

det var lite kort från mig .....kär och galen är jag och det trivs jag med <3

tjingeling / J

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar