lördag 16 april 2011

vem är jag ?

Tjingeling !! Vaknade tidigt idag ,6.00 .....med en underbar tequila brevid mig =) Tequila är en portugisisk vattenhund som är helt underbar ... brukar låna henne lite då o då!!
 men ja ,vem är jag nu då .... En riktig dalkulla som är nyligen 39 år fyllda ....uäkkk säger jag bara ...tror att en liten 40-års kris är på ingång=) Bor i en helt gudomlig lägenhet i lilla ornäs ,en  bit utanför borlänge! Har även min älskade dotter boende hemma ( än så länge ,hon är på väg att flyga ur boet) Beatrice ,som min dotter heter har nyss fyllt 20 år och tar studenten nu om några veckor! Jobbar som personlig assistent ,men väntar på att Ikea ska komma hit till borlänge så att man kan söka sig ett jobb där ...iofs så tänker nog varenda kotte i stan ,så det kan nog bli svårt att ta sig in bland alla jobbsökanden=)


 Men annars då ???? Ja ....jag är väl en ganska alldaglig person ,,,,med alldeles för mycket aktivitet i skallen mellan varven . Tänker och funderar o grubblar en hel del ....inte bara negativt förstås ....utan även positiva saker och jag gillar psykologi och analyserar en hel del !!=) Har gått genom livet med en stor nyfikenhet ....men har nog alltid varit otrygg och livrädd egentligen , men ja nyfiken och sökande är jag  !!! Fick barn tidigt ( var 19 år ) och livet har väl varit lite struligt ända till jag var ca 30 år .....och hmm ähh det är nog rätt struligt fortfarande men kanske lite mer moget struligt om man kan säga så ?? Vart tablett beroende för ca 5 år sedan (anledningen kommer dyka upp i inlägg senare i bloggen) men i alla fall ,sökte hjälp ganska snabbt ändå ,så jag har gjort en tolvstegsbehandling och har nu varit nykter och tablettfri nästan fyra år ...(förutom det som hänt nyligen men det återkommer jag oxå till )


 Att jag startar en blogg är för mig i lite terapi syfte ......att här kanske ventilera mina tankar ,känslor m.m för jag är inte speciellt hemlig av mig !! självklart har jag min intigritet osv men har inga problem med att berätta om mitt liv !!  så bloggen kommer handla om att vara beroende personlighet , att ha varit ensamstående mamma , om matmissbruk ,om att vara självdestruktiv , att finna lycka och harmoni.,yoga.....ja om livet i allmänhet ,,,,,jag kommer berätta MIN resa och hur jag tar mig framåt ...och jag har en hel del humor så det kommer nog vara inslag av både bra och taskig svart humor i mitt skrivande !! sååååå ja ,det var lite om mig det !! och återkommer inom kort med början på min resa =)) // tjingeling

1 kommentar:

  1. Va roligt Jessica! Jag ska följa allt du skriver - lägger in ett bokmärke på en gång. Kul att se vad som händer (och har hänt) i ditt liv.

    Jag bloggar också lite. Började när jag fick barn, för att alla släktingar i norrland skulle kunna "vara med" lite i vårt liv. Skitroligt att blogga, men jag får väl erkänna att det blir mindre av det nu när jag jobbar igen. Här kan du läsa om du vill http://gustavbredberg.blogspot.com/

    stor kram!

    SvaraRadera