fredag 17 juni 2011

återhämtning av kropp och själ!!

Sitter på jobbet o myser =) Många tankar som far omkring i skallen (som vanligt på janssonskan)
Livet är häftigt att leva när man mår bra , så himla häftigt att jag inte vill välja bort det !
Men man är inte på topp jämt och det ska man nog inte vara heller , men bara jag har en lite sämre dag blir jag skitskrajj!!!!
Livrädd att tappa greppet om mitt välmående , livrädd att förlora mig själv igen !!
Men när det händer så tänker jag tillbaka litegrann , vad fick mig att må bra efter kraschen ?
Yoga , umgås med vänner som respekterar och tycker om mig ! som är intresserad av mig och mitt liv ,som inkluderar mig i sina liv .
Ta hand om mig själv , lyssna på mitt inre och vad som är viktigt för mig . Inte låta yttre omständigheter påverka mig negativt . självklart kan man inte värja sig för allting utanför men man kan välja vart man stannar och vart man fortsätter förbi !!
såååå jag försöker värna om mina behov och lyssnar på min intuition!!
(jag vid havet i sundsvall =)

Har snart gått fem veckor sen min operationen och nu börjar jag sakta men säkert bli bättre , men min kondition är såå kass !
Men har tränat fyra dagar den här veckan , sprungit eljusspåret och varit på måbättre gymmet !
Känns jättebra , allra helst eftersom jag gått upp ca 5 kg sen op.
Det har nog lite med medecinen och göra oxå .....så jag måste verkligen tänka på vad jag äter och att jag tränar nu så jag håller mig i trim !
Det är det som är nackdelen med psykofarmaka , att av vissa medeciner så är biverkan att man kan gå upp i vikt !! jobbigt läge men jag ger det en chans i alla fall .....
och som sagt jobbar igen oxå och det känns underbart , att få tillbaka lite rutiner i livet igen !!

men nu ska jag vila lite här men återkommer snart !!

Tjingeling

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar