lördag 31 mars 2012

jaa det där var typ kanske fem år o sex månader sedan .....bland dom sista gångerna jag drack alkohol !!
Tror mitt beslut om att det skulle bli nån förändring startade i samband med att jag rakade av mig håret !
För ca ett år efter jag gjorde det så sökte jag hjälp och fick en behandling.
Mådde otroligt dåligt sista halvåret innan behandlingen .......
det var mycket som hände runt omkring mig , många jag älskade som vart sjuka och hade det svårt !
fattar inte hur jag stog på benen då om jag ska vara helt ärlig .....men antar att tabletterna (som jag till slut missbrukade) gjorde så att jag orkade .....dom trubbade ju av alla känslor och sinnesstämmningar , så jag var bara som ett blankt blad ! kände absolut ingenting när jag knaprade mina piller.och då orkade jag ju självklart bara köra på .....jobbade mycket , pendlade mellan norrland o borlänge ...sjukhusbesök me pappsen i norrland .....och sjukhusbesök me trollungen hemma i borlänge!
well well ......det slutade med en avgiftning och sen en tolvstegsbehandling .

Och det jag skulle komma till i det här var att , det är många som undrar varför jag inte dricker ?? det var ju inte alkoholen som var mitt problem .
Och hmm Nej kanske inte mitt största problem , utan det som fick igång mig att missbruka var ju tabletter ! Citodon ( kodein,morfin)
Och i början tyckte inte jag heller att jag hade haft problem med alkohol.
Men !! efter några års nykterhet .....så kan jag tänka på NÄR jag drack ! och vad hände när jag var full ? hur mådde jag efter jag druckit ??
Visst jag drack inte ofta , och aldrig ensam .....om jag drack så var det när jag skulle gå ut på krogen , men då var jag alltid fullast , slutade dricka sist av alla .....och oftast hände det nån idiotisk händelse under min fylla!
Kunde ha total minneslucka .....kom inte ihåg nånting av hela kvällen , visste inte när eller hur jag kom hem ! vaknade hos någon jag inte kände , och såån vidrig bakisångest så jag kunde krypa ur skinnet !!!!
Inte så många som tycker jag hade alkohol problem , men när jag tänker tillbaka så .......jo jag hade helt klart problem !!!
även om alkohol inte var min huvud"drog" utan det var kodeinet som jag verkligen fastnade för !
Så även om jag inte var en nersupen alkis .....så känner jag att mitt val att följa tolvstegsprogrammet var helt klart Rätt för mig !!
Är så glad o tacksam att jag fick den möjligheten att få göra den och är stolt över mig själv för jag har fixat det ......i augusti är det fem år !!
visst saknar jag det ibland ......ganska ofta i perioder !
Men än så länge håller jag mig på mattan =) och tänker kämpa för att fortsätta leva mitt liv ärligt och nyktert !!
Om nån undrar över nåt ...om mig , min behandling , mitt missbruk så är det bara att slänga in kommentarer , så svarar jag på det mesta ! tycker jag nåt är för personligt så talar jag naturligtvis om det !!

Tjingeling så länge=)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar