onsdag 6 juni 2012


Varit ute me vovven i regnet ! Kanonskönt ute ....regnet smattrade på luvan så det lät som när man var liten o sov i tält =)
Vovven ville inte alls vara ute , hon gjorde ifrån sig o sen styrde hon kosan hemmåt =) Så det var bara att knalla hem igen , tycker det var ganska skönt att det inte var soligt idag ,för då hade man bara haft dåligt samvete för att man sovit bort hela dagen ....Men imorron får det gärna vara strålande sol o varmt =)

Har börjat längta nu till svampsäsongen kör igång , finns inget bättre än att packa ryggsäcken o dra på sig stövlarna o ge sig ut i skogen ! Ska bli intressant i år när jag har hund me mig , tror att hon kommer älska mitt "svampplockarberoende " 
Det blir ju som sagt några timmar i skogen i stort sett varje dag då =)
Kastar in en bild på en bråkdel av förra årets skörd ! 
Men när kan man börja leta ? nån som vet ? själv kommer jag inte ihåg hur det var förra året men har för mig att det var i slutet på juni ? kan det stämma?

Annars rullar livet på , jobbar (älskar det !) , pysslar här hemma , Har kommit på att jag ska skaffa mig ett skrivbord och göra iordning ett litet hörn med alla mina penslar,pennor,färger .....och ha allt jox på ett ställe .....så när löningen kommit in så blir det loppisrunda .Tror jag vill att ett lite gammalt snirkligt skrivbord i vitt och eventuellt nån gammal karmstol ,som jag vill ha vit och sittdyna i grått "fårulls"tyg !
well well , vi får se vad man hittar ...slänger in bilder när jag fått till det =)

Nä nu ska jag försöka vakna till och komma igång här hemma !

tjingeling så länge //J

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar