onsdag 25 juli 2012

Gud så tiden går fort !! Är nu i slutet på juli och än har man inte kännt av sommaren??
men men jag tror att den kommer i augusti !! =)
Och jag pysslar på här hemma , eller ska jag säga ......vankar omkring i röran och får ingen som helst ordning !!! har tagit in lite lådor och packat lite saker som bea o simon ska ha kvar här i lägenheten .....lådor som ska förvaras i förrådet .....och lådor jag ska ha med till "lillastugan" =)
För jag kommer inte kunna ta med så himla mycket eftersom det är så pass litet !
Ser verkligen fram emot att få börja måla o fixa till mitt lilla krypin !
Ska ha lite shabby chic stil därute !
Har ju en del prylar i den stilen redan nu , men har även massa ideér på saker jag ska göra !
som tex ett vardagsrums bord jag ska fixa av last pallar , hittade en bild på nätet .Men jag ska måla det vitt och göra så det ser lite slitet ut ! tror ni fattar hur jag menar =)
Skulle få två sånna av en kompis , så det är bara att hämta dom o fixa =)

Har tänkt på en sak .....jag älskar min lägenhet i ornäs vid vattnet ,,,, Men .....jusst nu så känner jag mig bara förvirrad i den ...får ingen ordning nånstans ....känner mig missnöjd med inredning m.m
Den känns för stor ....två rum o vanka fram o tillbaka i  och dessutom ett kök !!
Vill ha allting nära mig !
Mitt favvorithörn i soffan ....min sovsäng där jag ligger o läser och skriver innan jag ska somna .....mitt lilla kökskrypin med alla ljuslyktor ...
Jag är kanske som en hund !!! dom är ju tryggare om dom har mindre yta när dom är ensamma !??
hehe Jaaaaa så är det nog , jag behöver flytta ut till "lillstugan" ,och ha mindre yta ....för att känna mig trygg och harmonisk ! och hitta tillbaka in i mig själv=)

Sååå ja jag längtar som tusan tills jag kommit iväg , och längtar tills jag blir riktigt frisk igen ! Fasen alltså , har varit dålig hela juli och är inte riktigt ok än ! käkar sista penecillinet idag , men borde jag inte ha blivit bättre redan???
well well , tänker fan inte känna efter så himla mycket utan bestämmer mig för att NU är jag frisk !

Som sagt har ju varit sjuk länge så det har inte hänt så mycket , min bror Jocke och hans kompis Alex var förbi på en kaffe en dag när dom var på väg hem från hedemora ....hehe vilka idioter dom är ...bara tok !! dom visade små filmsnuttar från resan dom varit på och jag skrattade så jag var blå!!! Dom skulle helt klart kunna sälja filmerna och tjäna massor me pengar på dom !!! =)

Har varit ut i skogen några gånger me vovven , och hitttat lite svamp och blåbär . Mumma för själen att vara i skogen =)
Men mer än så har jag inte orkat med , men tänkte ta mig upp till norrland en vecka i slutet på augusti kanske och hälsa på mammsen , som oxå varit dålig , hon fick minsann åka ambulans in till sjukhuset hon ! min moster trodde det var hjärtat men det visade sig att mamma hade dragit på sig ett blödande magsår ! Usch vad orolig jag var ....Otroligt jobbigt att vara så långt ifrån när hon vart sjuk .
Kan förstå hur hon känner det när hennes ungar är dåliga och man är 45 mil bort !
Men hon är hemma nu igen , inte riktigt pigg än men det kunde ta ett tag att återhämta sig efter ett blödande magsår tydligen!

Bea och simon jobbar o står i , och dom längtar till dom får flytta ut hit antar jag =)
Känner mig så stolt över bea , hon kämpar med två olika jobb ( krogen på helgerna och vården på veckorna=) sen ska hon börja plugga nu till hösten ! hon ska läsa upp lite betyg och sen ska hon fortsätta och plugga till sjuksköterska ! ÄLSKAR DIG MITT LILLA TROLL =)


/tjingeling så länge =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar