onsdag 5 december 2012

Min pappa .......

Min mamma och pappa !!
Jag älskar dom så otroligt mycket .......
Mamma hon finns där uppe i norrland , henne kan jag ringa till .Saknar henne massor , men har inte kommit iväg upp till henne på länge nu ! Av massa olika anledningar ......bilen måste fixas , jag måste jobba när jag blir utringd , ekonomi ......och kanske kanske finns det ett svagt motstånd djupt inom mig till att åka till norrland ........Det påminner om saknad !!!!! djup ångestladdad saknad !
Borde /vill se det positiva och minnas med ett leende ( det gör jag oxå ibland =) men oftast så tar sista åren (helst sista veckan) med pappa överhand! vill inte att det ska vara så .....men tyvärr så är det så !
Jobbar som sjutton med det och har kommit en bra bit på väg .....men långt kvar än !
Har insett hur viktigt det är att den som ska dö , ska få dö med värdighet ......somna in lungt och stilla !
Alla gör inte det ......

Min pappa var alltid brun !!! han skrattade gott åt att vi ungar (framförallt jag o maddis ) var så bleka =)
Minns att när jag försökte sola ikapp , så blev det som en liten tävling .......då kom han o slängde upp armen brevid min och skulle jämföra !!!!! =)
Min pappa hade den bästa humorn av alla jag känner ! Fy fan ,......vi kunde garva ihjäl oss åt idiotsaker =)

Minns en gång när jag hade åkt upp till norrland från borlänge .....och ja han tyckte om när vi kom jag o bea ! Men så satt jag o mamma i köket och pappa var uppe på sitt datarum .....
Då hör vi en bil komma in på gården .......vi hör pappas steg däruppe att han går fram till fönstret i trappen o kikar vem som kommer ...jag o mamma sitter lugnt kvar i köket .....
sen kommer pappa nerskuttandes ( och då menar jag verkligen sådär lyckligt hoppande ner för trappen ) och så ler han med heeeela ansiktet och säger

"Nu kommer JOCKEEEEeEE !!!! " han nästan sjunger fram det lite lyckligt sådär =)

jag tittar på pappa ......sen tittar jag på mamma och frågar
"gör han sådär när jag o bea kommer oxå "
Mamma säger helt allvarligt
"Nä"
Pappa hör allting och bryter ihop totalt ute i hallen .....jocke kommer in ovetandes vad som utspelat sig inomhus =)
Men det var precis en såndär sak som vi kunde garva ihjäl oss åt =)))

Pappa älskade oss alla ungar lika mycket .....men jocke var ju en grabb =)

Jag saknar min pappa ...........smärtsamt mycket <3


//J

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar