tisdag 28 maj 2013

Det är jag som väljer ...........!!!

Står med ena foten på en sida ....och lyssnar på den lilla jävulen på den axeln , och med andra foten på andra sidan och lyssnar på min ängel på andra axeln !!!!
Och jo jag har kapitulerat och vet vad jag är ......och vad jag borde göra !!
MEN jag boxas fortfarande med tankar om att spelar det nån roll ??
Orkar jag tampas med djävulen på axeln återigen ?
Jag vet att det mesta som rör sig i min skalle , det handlar om mig ! Det är jag själv .....mina hjärnspöken ,
det är ingen annans fel att det är som det är !
Det är jag som måste lära mig att bara släppa taget , om grubbel på allting , släppa allt dåligt samvete som jag går omkring o bär på .
För det är det jag gör ...bär en massa skit som jag inte behöver bära !
Jag känner mig FEL , vart jag än är ....jag känner att jag försöker passa in ....överallt .

Ett tag släppte jag allting , och var bara jag !!!
Men så händer nåt litet , och min fasad åker upp som en mur omkring mig .....och jag distansierar mig direkt !!
Släpper all tillit .......och ställer mig utanför !
Jag vet att det är ingen annan än jag som gör det .......jag vet att det bara är jag själv som kan släppa dessa murar !!!
Och jag VILL , jag vill verkligen !!! jag vet hur jag öppnar upp ....låter murarna rasa ......MEN jag vet inte hur jag stannar kvar där ??? Jag vet inte riktigt hur man gör för att förhindra murarna att åka upp igen ?
Jag vet oxå att jag bryr mig alldeles för mycket vad andra ska tycka , tänka och känna .......Jag vet bara inte hur jag ska göra för att sluta bry mig ....jag vet inte hur jag ska göra för att bara vara jag ?
Jag har varit här förut ........och tagit mig ur det (utan återfall !)

Men ibland känns det som att nej ......jag är inte färdig ....jag måste ut o ta ett ordentligt återfall för att kunna börjar om från början igen ! Samtidigt som mitt inre skriker ....NEJ !!! jag vill inte det !
Men är det det jag måste göra för att bli fri ?? för att kunna kapitulera än en gång ??
Någonstans inom mig så känner jag att nej det kommer inte hända ; men jag vet inte .....jag litar som sagt inte på någon ....inte ens mig själv !

Jag vet att allting jag går omkring o känner ...irritation , besvikelse , ilska .,,,sorg.....Det ligger hos mig själv , jag försöker vara ödmjuk och inte lägga skulden hos nån annan .....Jag tar min del i allt som händer /har hänt !
Men det är oxå en balansgång i det ......att ta min del .....MEN inte att bära allt !
För om jag gör som jag alltid gör ....så tar jag allt och bär omkring på .. dåligt samvete , skuld , skam ...känslan av att alltid gör fel , göra någon illa .........

Jag vill inte att nån tycker synd om mig !!
Jag vill inte tycka synd om mig själv heller !!! Jag är inget offer ....jag gör mina egna val ! jag bestämmer själv  vad jag ska göra med livet ! Jag är en vuxen kvinna ! ingen annan kan tvinga mig eller få mig att göra nåt jag inte vill !
Jag är bara såååå otroligt trött på att vara jag !!! otroligt trött på att vara komplicerad !!! Har gett mig själv den här veckan .....en vecka att fundera på vad jag vill /ska göra . Vet att jag inte borde göra så , men nu har jag gjort det .....en vecka att brottas med mina demoner ...med min ängel och min djävul ......sen får det vara nog ! En vecka ...sen får det vara nog ....antingen eller ! inget mera trams .....När jag gjort mitt val då är det bara det som gäller , punkt slut !!!

Men jag väljer som sagt själv ......

Det är jag som väljer vilken väg jag ska gå .......

Jag är vuxen ......jag väljer själv !!!

<3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar