onsdag 22 maj 2013

jaaa här sitter jag igen .....med nybryggt kaffe ....och tunga moln ute på himlen ...blir nog lite regn idag !!
Hunden och dotters sover som stockar =)
Var på möte igår .....ganska impad av mig själv .....att jag gick dit ,fast jag egentligen kände att jag inte ville !
Jag var trött ....irriterad ......men jag gick dit !!!

Har känt mig små irriterad .....alltså jag mår egentligen otroligt bra !!!
Men det är något som gnager i skallen ....irritation ! Ligger förmodligen en hel del hos mig själv ......Men har otroligt svårt när mäniskor säger en sak , men beter sig och gör en helt annan !!!
Eller mäniskor som går över gränser så det bara skriker om det !
Måste lära mig ännu mer , att sätta gränser !!! att sätta gränsen i tid !!
Jag sitter inte och gör mig själv till ett offer .....för det är jag inte !!!! Men kan i alla fall bli sårad och arg när folk gör övertramp på mig som person !
Och ja jag vet .....jag borde säga nånting ...och ja jag kanske gör det när tillfälle ges !

Igår på mötet tror jag att jag att jag hade svårt att dölja min irritation .....en person fick smaka på min syrlighet och kyla ! Om han förtjänade det eller inte ......hmm kanske , kanske inte !
Men det är nånting nytt , att jag faktiskt inte bara ler och är nöjd o glad så fort nån pratar me mig och visar omtanke .......Men just den här gången ....så hmm jag vet inte !
Jag var arg , irriterad ....och hade inte orken att dölja det .......bara för att det passade den här personen att vara trevlig just idag .....som undvikit mig i över en månad .....
Han har fullt upp med sitt ...ja absolut ! han kanske inte har haft orken att vara vän .....MEN SÄG DET DÅ !!! inte säga en sak , och göra en annan !
Jag är allergisk mot dubbla budskap !!!

Men ja ....hade nästan dåligt samvete när jag åkte hem ....tankar om oj ska jag sms :a o be om ursäkt ....för att jag var syrlig .....så himla typiskt mig ...be om ursäkt hela tiden ...men pratade me min sponsor och med en god vän ....och min magkänsla var att jag behöver inte be om ursäkt ! jag måste inte alltid vara korrekt och trevlig ....jag var bara jag och jag kände det jag kände ....och det är ok !
självklart springer jag inte omkring o sårar folk och är förbannad ....men jag måste inte heller vara alla till lags .....jag får ha dåliga dagar jag med !
mådde bättre efter sponsor samtal , och försökte släppa mitt dåliga samvete !
Personen i fråga kanske inte ens reflekterade över min syrlighet .....och om han gjorde det så är det ju upp till honom och faktiskt fråga ....prata med mig !!

För mig är det ett sundhetstecken att jag kan känna alla känslor ......att jag kan sätta gränser ! Har varit otroligt dålig på det tidigare ....i alla fall när det gäller att sätta gränser gentemot mig själv ...hur jag vill bli behandlad !

well .........thats all for now !!! tjingeling //J

1 kommentar:

  1. Tänk på lev och låt leva så blir det lättare att släppa andras problem och hur dom gör.

    SvaraRadera