tisdag 21 maj 2013

i feel good !!!

Att bo i en liten stuga på landet .......Det är jag ämnad att göra !!!
Sa till min dotter igår att ,,,,våren o sommaren är MIN årstid ....känner att jag mår så otroligt mycket bättre !
Hehe hon tyckte att jaaaaa verkligen , , du borde bo utomlands på hösten o vintern !
Ja tänk om jag kunde göra det ! slippa mina djupdykningar i måendet !
Men samtidigt har jag hittat en acceptans till att jag är en melankolisk person ....för även om jag mår hur bra som helst nu när solen skiner och värmen är här ....så kan jag känna en sorg .....en svag strimma av ledsamhet ....dofter som påminner om saker .....sorg över pappa som så gärna ville ha en sommar till men inte fick det ......MEN även om jag känner detta , så är det inget jag blir rädd för .....utan det är en del av mig , min personlighet ! och gissa vad ......DET ÄR OK !!! =)

Men som sagt , min årstid är nu .....jag är full i insperation ....energi .....och glädje !
Har massa planer på vad jag vill göra under sommaren ......och i år så ska jag se till att det blir gjort ! inte bara drömma o så utan verkligen göra slag i saken !! ¨
Min första sak att göra .....som jag velat gjort i flera år men aldrig kommit iväg , det är att åka till strutsfarmen och fika .....och ta kort på dom roliga djuren =)
Men herregud kanske ni tänker ....det är väl ingen big deal .....JO för mig har det varit det ...har velat åka dit många år ....men aldrig tagit mig iväg .....Men i år SKA jag dit .....om jag så ska åka ensam =)
Sen ska jag upp till norrland .....jag ska till norge ......jag ska bjuda hem folk till min lilla stuga !

Sååå jag mår bra , livet rullar på , och jag känner mig nöjd !! Tar en dag i taget och har ro i det =)

Jusst nu bor bea hemma hos mig , vi håller på att tömma hennes o simons lägenhet ...så hon bor här tills den sista maj då hon flyttar till norge ! Ganska mysigt att ha henne här ....vi har kommit varann närmare igen ....vi skrattar och har det toppen ! Älskar henne över allt annat .
Hon opererades i torsdags så hon har inte varit jättepigg ....men vi har haft kul ändå ....men hon har skällt lite på mig när jag tokat mig så hon har skrattat ordentligt ....det gör lite ont i hennes operations sår när hon garvar ....eheeee =)sorry trollet !!!

just nu ligger hon och hunden o sover som stockar ....själv ligger jag här med nybryggt kaffe och bara myser =) funderar om jag ska ta o väcka hunden o ta en prommis o kika om liljekonvaljerna är redo för att plockas ....yes , så får det bli !

tjingeling så länge // J

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar