söndag 2 juni 2013

lugnet lägger sig i gylltägt ........

Lugnet lägger sig i Gylltägt !
Beatrice och simon har åkt .......till Norge ....hundra mil bort ! Känns kluvet ....men jag är mest glad och förväntansfull på hur det ska gå för bea . Tror det kommer bli Toppen för henne ! =)
VI har levt ganska tajt sista månaden ....efter turkiet så har hon bott hos mig !
Det har varit nyttigt , och jätte mysigt att ha henne så nära , vi har liksom " kommit varann nära igen" ...
Och vi har inte rykt ihop en enda gång , trots att vi bott så trångt , så uppe i varann HELA tiden , visst har vi varit irriterade ibland ....men det har fungerat förvånansvärt bra !
Men märker ju oxå , att jag gått in i "tjatig " mamma roll ....och hon tillbaka till tonårs dotter .......Men det är väl så det är ...vet ju själv när jag åker hem till mamma ....då blir jag liten igen =)

Nånting jag lärde mig .som var otroligt nyttigt .....det är att jag på slutet insåg , att my god !!! jag behöver få vara ensam !!! Har väl aldrig trott att jag skulle känna så någongång !
Trodde jag var beroende av att ha nån hos mig ....alltid !!
Har ju ofta kännt mig ensam !! eller ofta ...jag menar alltid ....och trott att jag är en person som inte behöver ensamheten .
Men på slutet nu innan bea åkte så kunde jag faktiskt känna ibland ....gud jag måste få vara ensam ....få vara ifred för att kunna tänka !
Igår när dom åkte var det som sagt lite jobbigt ...men trodde att jag skulle känna mig ensam o övergiven ...
Men NEJ ,,,jaja förutom lite tårar ...lite separationsångest .....så NJÖT jag av stillheten ! njöt av ensamheten .....jag fixade i trädgården ....städade upp lite inne ....iofs somnade som en stock klockan tio men ändå =)

Kände inget som helst behov av att få hit nån på kaffe .....eller att dra iväg hem till nån !
Utan jag verkligen Njöt bara =)

Börjar komma upp på benen igen , har gjort det jag ska , har gjort vissa avslut som varit viktiga för mig , satt vissa gränser , och upplever en omtanke om mig själv som jag aldrig nånsin haft tidigare .Det är bra , det känns jävligt bra i alla fall .
Känner att min självkänsla får sig en booost !!
så det ska jag fortsätta med ....för att boosta mig så jag en dag kan gå omkring och faktiskt på riktigt känna att jag är den jag vill vara och jag är nöjd med det !
Tycket inte om mina svackor ....tycker det är patetiskt o löjligt såhär efteråt ......Men försöker acceptera att ja ....så här är det för mig , jag mår så här ibland . Men känner oxå att för varje gång det händer nu ...så går det mycket fortare för mig att komma på benen igen . hmm Tillfrisknande kanske =)

wihoooo ! tjingeling så länge =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar