måndag 3 juni 2013

känslor ....känslor .......känslor

Jag har aldrig sagt att jag är enkel ........
Jag har aldrig sagt att jag  inte gör fel .......

Jag är svår .....jag är komplicerad .....jag påverkas otroligt mycket av saker utanför mig själv !
Men jobbar på det ......=)
Jag har massa känslor ........känslor som jag än så länge har svårt att hantera ....svårt att placera dom , svårt att göra mig av med dom som inte borde vara där !
Jag har svårt att vara snäll mot mig själv ........svårt att ställa mig ÖVER mina rädslor ...mina känslor .....min ångest över att jag är den jag är , min ångest över att bli övergiven .....lämnad .....stå ensam kvar ......min ångest över att bli bortvald .

Jag jobbar på det ....försöker gå emot mina rädslor ....stå över mina känslor ....släppa yttre omständigheter som får mig att backa ........men ibland är det svårt !
Jag försöker komma förbi det , men ibland känns det som att nån " högre makt " skickar på mig prövningar ....som jag ibland inte klarar av .....för mina känslor står ivägen !

Men jag är glad för att jag försöker i alla fall ........för det ska gudarna veta att jag gör !!!!!
jag försöker välja vägar för att slippa möta det jag inte vill möta ......men det ser ut som att jag inte kommer undan dem ......
En vacker dag kan jag mötas , utan att jag påverkas ....utan att magen får en stor klump i sig ......utan att jag börjar skaka ........utan att jag gör mig själv så liten ......utan att mina känslor löper amok i min kropp .....

En vacker dag kommer jag kunna kliva in på vilket möte som helst ....vilken lokal som helst ....med rak rygg ....med huvudet högt .......med total kontroll på mina känslor !!
Med en känsla av att ......jag DUGER .....jag är bra .....jag tar min del ....resten får andra ta hand om själv och det är inte min sak att fundera över .

Jag gör rätt saker ......jag har kommit otroligt långt !!! även om vissa saker behöver mer tid på sig så är jag glad att jag kommit dit ....där jag är nu !
Jag är otroligt tacksam över alla mina vänner ....otroligt tacksam att Maria och Liza finns vid min sida ! Ni är mitt stora stöd ska ni veta "!! Tack för att ni förstår mig och inte dömmer mig !!

Jag har ibland en önskan att kunna känna mindre !! hmm kryptisk mening det där ....men ja ...en önskan att inte bry mig i yttre omständigheter ...om nån väljer bort mig ....att kunna känna ...jahaa ok din förlust ...inte min !!! Att kunna känna så ...och verkligen ärligt känna så inom mig "!
Men har inte kommit dit riktigt än ......korta stunder jo ....men inte fullt ut ....än "! Slår fortfarande ner på mig själv ...alldeles för ofta ....och tankar som ......bekräftar mina känsla att ....jag duger inte ....jag är fel ....jag är hemsk !! det sitter i .......än !
Men hårt arbete .....sen jävlar !!

Det som hindrar mig idag .....ska jag jobba på , så ja ....jag jobbar vidare som sagt !!

Stor kram till Mina vänner , älskar er alla <3

tjingeling =) //J

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar