torsdag 6 juni 2013

att kapitulera än en gång........

Har funderat .......om jag ska skriva om det här eller inte ....lämna ut mig än en gång `??
Men jo jag skriver ........behövs inga detaljer , bara skriva av mig !!
Det kanske kan hjälpa nån där ute som känner igen sig ........

En person frågade om jag ville följa me på ett slaa möte igår .......vad är det ???
sex och kärleksberoende ! .....
hmm men kände att jag missbrukar inte sex , absolut inte ! men kärlek ......relationer ....hur har jag det med sånt ! funderade ett tag .......kände att ja , jag hittar oftast män som inte vill ha en seriös relation , män som är känslomässigt avtrubbade , Jag söker och söker efter mannen i mitt liv , vill inte vara ensam ! Har sökt efter nån som kan göra mig hel ! nån som kan tycka om mig , älska mig .....för då slipper ju jag göra det själv !
jag känner ofta att jag är alltid den som står ensam kvar ......trasig , med blödande hjärta ! Och har fått bekräftat än en gång att jag inte duger ....jag är fel ,ful,fet, jobbig , patetisk ....ja allt det där !!
så what the fuck !
ja jag följer med på möte .....bara för att se och höra vad det är för nåt ....om det passar mig !

Mötet körde igång .......
Har varit på både AA och NA möten ....där har jag känt mig ganska bekväm ...har kännts bra ...
MEN det här .....swosch .....har aldrig känt mig så obekväm ....haft sån flyktkänsla ......sånt motstånd !!
och i alla dessa känslor ......så förstog jag ju varför .
Jag hade hamnat såååååå rätt .....Här har vi mitt största problem idag ....som jag är livrädd att ta tag i !
Ett problem som jag inte vet om jag kan släppa .....bearbeta ......kapitulera inför !

Samtidigt som jag känner att , jag orkar inte mer !
Efter det som hände med en man för några månader sen ......så är jag helt slut ! känslomässigt förintad !
Känner att jag står inte ut med att känna mig övergiven ....lämnad .....bortvald en gång till .
låter kanske löjligt .....men det har gått så långt så för mig handlar det om liv och död .....så jag har nog inget val ........

Om jag vill ha en fungerande bra relation med en man i framtiden , så måste jag göra det här ! ta tag i det här problemet , hitta vad det är inom mig som gör att jag letar efter män som inte är bra !
att jag drar till mig såna män .....?? varför gör jag det ??
Jakten på mannen i mitt liv ......jag vill hitta den kärleken till mig själv .Jag vill söka efter jessica , kvinnan i mitt liv , innan jag ens funderar på nånting annat !
Och jag inser ....att det här är inget nytt ! inget som kom som en blixt från klar himmel ....utan det här har pågått i största delen av mitt liv . Kanske också därför känslan av motstånd .....flyktkänslan .......bara för att det skrämmer mig , hur ska jag kunna göra annorlunda ?? Hur ska jag kunna leva utan att hela tiden söka nån som vill älska mig ? känner då att jag ger upp ....ingen kommer nånsin älska mig !!
Paniken över att ....jag måste börja älska mig själv ! I min hjärna är det en omöjlighet , det kommer aldrig att fungera !

Men känner även ett hopp ......skräck ....rädsla ....utsatthet .....men även hopp !!! en liten liten glimma hopp .
Händer mycket inom mig ....är i så många processer så min skalle exploderar snart !
Efter mötet ....swosch ....jag fick frossa .....och kände mig helt slut .åkte hem .....orkade inte fundera mer ....rastade vovven och kröp upp i min säng ....tittade på tv ....det var nån gammal film ....jag fattade absolut ingenting , min hjärna hade redan kopplat ifrån =)
somnade av utmattning !

vaknade tidigt ...fixade kaffe ....satt mig o skrev här .........och har tagit ett beslut .

jag KAPITULERAR !!!!!

/ tjingeling / J









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar