onsdag 26 juni 2013

sommar sommar sommar !!!!

swosch och snart har hela juni gått !!!
Har haft det ganska bra , varit upp till norrland en vecka till mamma o syrran !
Måste säga att för mig är Norrland bitterljuvt , älskar på ett sätt att komma upp dit, helst på sommaren .
Får en skön känsla i magen när man åkt över högakustenbron ....svänger av in mot byn (där jag upplevde mina tonår=)
När man kör "gålåvägen! .....en slingerkrok väg ,med höga bergknallar på högersida och älven som ligger blank på vänster sida .....
När man närmar sig lugnvik så dyker "sågen" upp på vänster sida .......och kommer på mig själv med att le !!
Där jobbade min pappa !!
Vet att han trivdes där .....dom hade mycket skojj där gubbarna från byn =)
svänger ner mot det lilla samhället utanför kramfors ......kiosken ....banken ....dagis .......huset jag en gång bodde i .
Mamma o pappas gamla hus .....som lillasyster nu tagit över !
Älskar allt detta .........Men det kommer även känslor som inte är lika gemytliga !
Här har hänt så mycket !!!
Här har jag mått så dåligt !
Här var jag gravid vid nitton års ålder
Här födde jag min dotter ......ensam .(med stöd av mamma )
Här var jag en livrädd tonåring , nybliven mamma , och här försökte jag hitta min identitet !!

Vi hade det bra oxå naturligtvis !
Men som sagt idag när jag kommer dit så är det med blandade känslor ....älskar mitt norrland ....men känner även lite obehag av alla jobbiga minnen som sköljer över mig när jag är där !

Och jag saknar min pappa !!! <3

Det var lite om norrland det , här hemma har jag gått in i en ny fas i livet tror jag ....Trädgårdsfasen =)
hmmm har det med åldern att göra tro ? eller ??
Älskar att vara ute o fixa ....klippa gräs är min nya hobby =)
Har till och med köpt en gurkplanta och en tomatplanta ( insperationen till det fick jag av min lillasyster by the way !!=)
Får se om jag får dom att överleva ....
Men som sagt ....älskar att vara ute i trädgården och påta !!!
Lär mig att hantera det som hör till trädgårdsarbete .....som tex grodor !!!! skriker högt än iofs ...men jag lär mig !! och sniglar ......fy fan jag ryser bara jag tänker på sniglar ......men jag lär mig !!!
spindlar , maskar , larver .....phu !!! Men än så länge tycker jag det är så roligt att hålla på så det är värt alla mina näradödenupplevelser när jag stöter på någon insekt eller groda . och som sagt ....jag lär mig och jag vänjer mig mer o mer !

Har börjat jobba oxå ....sommarvic på hagagården nätter ! känns riktigt bra =)
Känner oro ibland att jag ska bli sjuk ....att jag inte ska klara av det .....men än så funkar det riktigt bra  , känner mig behövd och känner att jag gör nytta !

Försöker jobba med mig själv oxå , vilket är viktigt för mig ......det går sådär måste jag säga !
Eller jag har kommit jävligt långt , men ibland känns det som jag går på autopilot ! Fortfarande i min lilla bubbla .
och har otroligt höga krav på mig själv .....så fort jag gråter och känner mig lessen ....så försöker jag hitta en förklaring ! jag har ägglossning , har glömt medecinen , jag är nog trött o hungrig .......kom på mig själv igår faktiskt ......Att nämen hallåååååå ! jag kan , och jag får vara lessen på riktigt !!! utan att det måste finnas en förklaring .
Det är inget omänskligt att faktiskt bara gråta o vara lessen ! Det kan faktiskt vara så att det är nånting som gör ont i hjärtat .
jag behöver inte säga att nej men det är nog bara ägglossning ....förlåt att jag är dramatisk eller lessen o så !
Utan jag behöver inte säga nånting .....jag känner mig lessen , det gör ont ! thats it !

Känner lycka oxå naturligtvis , när jag vaknar av att solen skiner in i min stuga ....när jag vet att jag är ledig ! jag brygger kaffe , drar på mig morronrocken och går ut o sitter på min altan ....det enda jag hör är fåglarna som tok kvittrar !!!
det är lycka !

saknar nån att dela den lyckan med , men i dagsläget finns det inte möjlighet till det !
ska hitta kärleken till mig själv först <3

tjingeling =)

1 kommentar: