torsdag 4 juli 2013

Magsår .....käka plåster ??

Tjingeling på er alla där ute =)
Här snurrar livet på för fullt ......Är sjukskriven för tillfället ,,,Inge konstigt alls egentligen !
Har dragit på mig ett magsår ( vilket jag inte kan rekomendera !!!=)
Stress säger läkaren !!!
hmm jamen jag är inte stressad !
Men när jag börjar tänka efter .......så joo ända sen jag blev arbetslös för ett och ett halvt år sen så har jag haft en inre stress ....Att vara timvikarie och aldrig veta hur mycket eller hur lite man får jobba .....det skapar nog en del stress !
Du måste alltid vara tillgänglig för jobb .....arbetsförmedlingen jagar dig !
Du kanske upptäcker i slutet på månaden att du fått jobba väldigt lite timmar ...ja då måste man jaga timmar själv för att få ihop lite så att du får in pengar så det går runt !

Samtidigt så har du allt annat i livet som snurrar på samtidigt !
Jag är imponerad av mäniskor som är igång dygnet runt och bara mår bra av det ! för jo det finns ju såna =) har en del vänner som är så .....som behöver det för att må bra !

Jag var nog lite så när jag var yngre .....Men idag blir jag tokstressad fall jag har mer än en sak att göra , men iofs just nu är jag nog otroligt känslig för allt vad stress heter !
jag kan glömma bort vart jag är på väg om jag sitter i bilen o kör , jag glömmer bort namn ( till och med så jag inte kom ihåg vad min egen dotter hette !
jag tappar bort saker ......glömmer ifall jag ätit frukost .....
Har aldrig varit sån här tidigare .....så det är väl bara att inse , kroppen skriker att ........stopp , stanna "! nu får du lov att varva ner och ta det lugnt !
Min hjärna jobbar på högvarv dygnet runt tror jag ......

vart sjukskriven nu till den femtonde .....och kommer på mig själv att redan tänka ....ja men gud tänk om jag inte är pigg till den sextonde ?? hoppas jag är ok så jag kan börja jobba då !!!

Ghaaaaaa , behöver varva ner som sagt .......ska fråga underbara sofia om hon kör nån yoga under sommaren ! DET skulle jag verkligen behöva !!!!

tjingeling så länge !!!// J

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar