torsdag 4 juli 2013

möten ........eller inte möten ?

inte fullt så negativ ..........men kanske lite melankolisk ......och en gnutta besviken ......

Jag gick till ett ställe för att få hjälp .....jag verkligen ropade på hjälp ! jag hade gett upp ! till en början var det det bästa som hänt mig just då .
Men naturligtvis finns det alltid oärliga , gränslösa och faktiskt ganska taskiga  personer överallt !
Och såklart så strular jag till det själv oxå ......så nej då ....lägger inte all skuld på en person , absolut inte !

Har alltid varit naiv .....trott gott om mäniksor !
Trott på saker dom sagt !!

jag gör mina misstag oxå absolut ....men blir jag medveten om dom så ber jag om ursäkt och har en konversation .
Jag går inte gärna på dessa möten längre .....det är ingen annans  fel att jag inte går ......det handlar om mig och att jag har svårt att vissla o låssas att det regnar när det handlar om personer jag haft en bra känsla med tidigare ......
och ja jag kanske är extremt känslig ? svårt att ignoera hur personer beter sig mot mig !

blir så arg på mig själv att jag inte kan ha näsan högt och gå dit för min egenskull .....för att detta är viktigt för mig ......jag har försökt , ska gudarna veta ...
Men när jag är mer lessen och har mer ångest efter ett möte .....då vet jag inte om det är lämpligt att gå dit !

försöker hitta andra lösningar ....andra möten !!

jag är inte så stark , så tuff , ........än........
Men som sagt jag behöver dessa möten ....så jag klurar på vad det finns för möten där jag inte behöver vara rädd för att stöta på det /dem som får mig att känna mig utnyttjad och ignorerad .......

har skrivit det förut ...o skriver det igen .....jag klarar inte av att människor behandlar mig som att jag var en liten bimbo utan känslor .....eller som låtsas att jag är osynlig och betydelse lös .....eller iof om dom åtminstone hade lite stake att kunna säga det rakt ut då !!! för då är jag ju inte osynlig i alla fall .....så avsky mig gärna men säg det till mig .....konversera me mig ....behandla mig inte som osynlig !!!

såklart kommer jag träna på att gå ner på möten .....ge det fler chanser eftersom det handlar om mitt tillfrisknande ....men om nån läser detta och vet var det finns möten förutom i Borlänge o Falun så skriv gärna här och är det nån som brukar gå på dessa .....så hör gärna av er så kanske jag kan åka med !

självklart kan man inte funka med alla i en grupp ....men i en grupp där vi alla har /har haft samma dilemma ..så kanske det är ännu viktagare att vara tydlig och att inte behandla nån som luft .......
vet inte jag kanske är helt ute o cyklar .....men jag tror inte det !

jaja kanske låter bitter o harmig ........men vill inte vara det ....och det jag har känt har jag sagt till den det berör ....och känner inte så mycket bitterhet eller harm för den delen .....känner mig nog bara otroligt lessen och osynlig .........Men vet oxå att alla är vi trasiga och finns säkert anledningar till hur man fungerar mot andra mäniskor . Försöker vara ödmjuk och tänka att ja vi sitter i samma båt , alla gör vi nog saker som drabbar nån annan .

ja thats all for now !!

finns otroligt häftiga och enorma mäniskor där oxå naturligtvis !!!
all kärlek till er som   inte vänder mig ryggen pga mina felsteg .eller mina gränssättningar <3


tjingeling // J
hehe lite humor kan man ju tycka men jag läser den morgon o kväll och en vacker dag sitter den ska ni se !! =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar