lördag 6 juli 2013

kristian gidlund ......

Jag följer Kristian Gidlunds blogg  http://ikroppenmin.blogspot.se/
Jag kikar in på den varje dag för att se om han skrivit nåt nytt .........ibland tar det många dagar innan han skrivit ......tänker att han är nog dålig , han har ingen ork ....går det för många dagar får jag en otäck känsla i magen ! Undrar om han gått bort ?

Jag skäms varje gång jag läser hans blogg , tänker att va sjutton gnäller jag över ?????
Vad är det som gör att jag fastnar i så banala saker som får mig att må så dåligt , varför gläds jag inte åt livet i sig ??
Tänk om jag skulle hamna i den situationen kristian är i ? skulle jag då få panik o komma på " men varför levde jag inte när jag hade chansen !

Nej för fan !!! Ändring jessica jansson !!!
omprogramering av hjärnan tack ......Måste börja leva ....Ta vara på varje dag , varje timme , varje minut ! Och känna lycka ......lycka över att leva ....lycka över att vara frisk . (jaja frisk bliv jag väl aldrig men fysiskt frisk =)

Jag ska börja med det idag !!!
Börja med att intala mig att jag duger , jag är bra , jag är snäll , jag har empati , jag är generös .....jag har humor , kan skratta o vara rolig !
Jag har även ett djup inom mig .....jag funderar mycket , lite för mycket faktistk ( ska jobba på det med !!=) Jag kan lyssna !
När det händer något ....så är jag lite dramatisk ! små saker kan vara väldigt stora för mig !
Hmmm det här tar emot att skriva men jag SKA göra det ! I CAN DO IT !!!!
jag ÄR vacker ........kan se för djävlig ut .....men kan som sagt oxå vara vacker ..........

Det kändes jävligt skumt men jaja jag ska inte radera den raden .......den ska stå kvar !

Ska släppa alla krav som hänger över mig ......sluta tro att folk har massa förväntningar på vad jag ska göra eller inte göra ......
I dagsläget så kan jag inte göra mer än att försöka finna ro ! finna lycka till livet .......göra det jag orkar , det jag mår bra av .......umgås med dom som vill och dom som ger mig positiv energi , dom som inte dömmer mig . Ni som gör mig illa ......ni som beter er som barnrumpor .....NI kan dra åt helvete ......

så ja kristian berör nog väldigt många med sin blogg !! på olika sätt .....
Han skriver som en poet .....han har blivit nån som många mäniskor kommer att minnas , och nån som jag tror gjort stor skillnad för folk och deras sätt att leva och deras sätt att se på livet !!!

http://ikroppenmin.blogspot.se/ Kristian Gidlund ......du berör !  all kärlek till dig <3


// J

2 kommentarer:

  1. Jag har alltid gillat dig och tycker att du är snygg

    SvaraRadera
  2. håller med dig i det du skriver, ens problem blir helt plötsligt så små, i jämförelse med hans. men oavsätt, måste man arbeta bort problemen man har, om det går, försöka i alla fall!
    och ja, du är bra som du är,
    du är en den bästa du som du kan vara!
    styrkekramar

    SvaraRadera