fredag 12 juli 2013

sjukare än vanligt !!! =)

Något suddig ....lite diffus ......lite oskärpt !
Ja det är nog så jag är just nu =)
Var överlycklig över att jag hade fått sommarjobb på hagagården .....jobbade en helg kändes kanon ...var ledig två nätter sen skulle jag ut o göra några nätter igen , Men nej du .....Kroppen skrek rakt ut .

Efter att ha misshandlat den under en längre tid med både stress och dåligt med matintag , så misstänker dom ett magsår ! väntar på kallelse från falun till en gastroskopi .....urk !

Har varit sjukskiven två veckor och såg fram emot att börja jobba nästa vecka , men inte vet jag vad det är som händer men mitt imunförsvar verkar inte vara det bästa just nu så nu har jag dragit på mig en vidrig förkylning och luftrörskatarr .
sååååå ja , jag kanske bara måste stanna upp , lyssna på kroppen och inse att den skriker att nu har den fått nog !!!

känns förjävligt , jag såg fram emot att jobba hela sommaren , få in lite pengar (normal lön !!) Men ja jag hoppas att jag kan börja jobba snart och ta dom sista veckorna jag fått i alla fall ! Behöver det !!!

Annars har livet rullat på som vanligt här i gylltägt ! försökt tagit det lugnt .....inte haft den inre stressen som jag alltid har ....men det är svårt att "stänga!"av den .....men jag har försökt i alla fall !

Sitter nu med en kopp the , och har varit vaken sen tre !!! ( haha där fick jag till ett rim oxå =)
vet inte varför jag vaknade .....men har inte kunnat somnat om , så jag har suttit ute o tittat på soluppgången ! vackert men kallt ....endast 6 grader ute !
är rastlös men ändå utslagen av förkylningen .....sååå får väl läsa bok och bara ta det lugnt som sagt !!!

om några timmar vaknar byn till liv .....man hör grannen borta vid åkern bygger på sitt stall ......sara som åker iväg till jobbet .....sen kikar alexandra ut o kanske bjuder på kaffe =) sen så är livet i full gång hela dan ,
Man ser hästar komma förbi med sina ryttare .....fan vad det är min högsta önskan att kunna lära mig att sitta på en häst ....helt själv ! och få den att gå framåt .....och framförallt ...att övervinna min hästrädsla !!

det vore nåt det !!=)

jaja nu ska jag läsa lite och få min kropp OCH hjärna att gå ner i viloläge .....

tjingeling // J


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar