måndag 14 oktober 2013

Att alltid skärmma bort nya människor i mitt liv !!!

Swosch .....så var det höst !
Gillar den årstiden också .....lite klarare luft ....lite mörkare ute så man kan tända lyktor och kura ihop i soffan o mysa =)
Var ett tag sen jag skrev .....Har haft lite fullt upp med mitt ego =)
Men som sagt ....ja jag åker lite bergodalbana måste jag erkänna , trots att mitt mående idag inte går att jämföra med för några månader sen !
Mår avsevärt mycket bättre nu ......våren ,sommaren var mer eller mindre katastrof !
Har börjat KBT terapi ....och det känns bra .....och jag går på möten ,,,känns oxå bra !!!
Ser tidigt mina sjuka beteenden nu , Det som är svårt är att när jag ser dom ......HUR gör jag annorlunda ??
Hur tänker man annorlunda , när man är van att tänka på ett visst sätt ??
Och när man fastnar i nåt tänk .....hur gör man för att bara släppa det ?
Svåra frågor .....hehe jaaaa jag vet !!!  well well jag jobbar med det ....att komma på nya sätt att leva , tänka , agera =)

Ibland känns det som att jag "tränar" på människor , alltså ....om det dyker upp en ny person i mitt liv . så kommer det till en punkt där jag testar personen , för att se om den försvinner !!
Menar absolut inte att jag gör detta medvetet och elakt liksom ....utan det bara händer !
Och efter jag testat lite .....så kommer jag på mig själv .....(har jag otur så är det försent och personen har redan försvunnit !) Men när jag kommer på mig själv , blir jag otroligt frustrerad och lessen ....för jag VILL ju inte bete mig så här . och så får jag känslan av att jahaa ok , nu är det försent , jag har redan förlorat den personen !!
Vågar jag ens skaffa vänner .....vågar jag ens närma mig en person igen ??? För jag gör bara bort mig och skrämmer iväg folk !

Har kommit på att det är JAG själv som inte törs släppa in mäniskor i mitt liv ....Har alltid trott att det var tvärtom ! att jag gärna släpper in folk och är öppen för att skapa nya relationer .
MEN nä .....det är nog faktiskt så att jag törs aldrig bara vara jag och på riktigt låta någon komma mig nära ! Kommer nån för nära .....så automatiskt kör jag min skrämsel taktik ......för gör jag det , så vet jag att alltför ofta försvinner personen .....sakta men säkert ! Och på det viset slipper jag ha närmare relationer med vänner eller med människor överhuvudtaget !
Sååå jävla sjukt !!! För innerst inne är det ju det jag saknar mest av allt i mitt liv ....att ha nån som står mig nära ! Som ser mig , förstår mig ........och orkar stå kvar !

Men som sagt ...jag jobbar på det ....och jag jobbar HÅRT !! =)

ja .....skrev av mig lite nu då =)

tjingeling så länge // J

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar