onsdag 5 februari 2014

beslut att ta .....flera stycken !!


Det knastrar mysigt i kaminen , kaffet är klart ........
Vaknade med en helvetes huvudvärk ....och snörvel ......nån skum förkylning som kommer av o till men bryter inte ut på riktigt !!! och denna huvudvärk .....bhaaaa
MEN mår lite bättre än häromdagen i alla fall ....allt är inte nattsvart längre ...inte idag i alla fall .
Så skönt när det liksom vänder ......funderar mycket .....av och till
Har en del beslut att ta .......
Drömmer en del på nätterna ....hur mycket ska man lyssna på drömmar ? Hjälper dom en att ta beslut ? eller är dom bara uttryck för vad jag ( mitt ego ) vill ??

Funderar på om jag måste käka medecin för att kunna leva och må bra .....det är ett av mina beslut ....som jag måste klura på ! Innerst inne har jag redan bestämt mig ( jag VILL INTE käka medicin)
Den medecinen som jag vet hjälper åt jag för ett antal år sedan .....och jag gick upp 15 kg av den .
Och jag vill inte .....verkligen vill INTE gå upp så mycket igen , nu när jag äntligen tappat dom kilona .
Mådde inte bra av att väga som jag gjorde då !
Visst , jag förstår dom som tänker ...jamen va fan ...är det inte värt det om jag mår bra och orkar leva .
Ja jag tänker oxå så ......MEN jag vet oxå att går jag upp  mellan 15 och 20 kg igen ...så kommer det slå ner mig till slut oxå .
Och kan även känna att kan jag så vill jag gärna klara mig utan piller !
så som sagt ,.....har lite olika beslut att ta .

Efter jag skrivit förra inlägget här på bloggen , så skrev min dotter en kommentar till det på facebook !
Och som jag grät ....det var så himla fint det hon skrev ....och hon är så himla klok alltså !!!
Hon tar inte på sig mitt mående som jag var rädd för att hon gör .....självklart är det tufft för henne , men hon resonerar sunt ! DET vart jag jävligt glad och jävligt stolt över . Hon är en egen individ , som lärt sig mycket i livet . Är också fruktansvärt glad över att hon inte ärvt mina sämsta sidor ......självklart är hon präglad av mig , men som jag ser det så har hon inte ärvt mitt svarta !!! mitt grubbleri .....mitt sätt att slå ner på sig själv !

Fick precis ett medelande från min vän Anna som jag skrev om tidigare ...som fått cancer för fjärde gången .....Hon skrev så otroligt fint till mig ( hon hade läst min blogg ) och hon förstog mig så väl ! DET kändes så skönt att hon av alla ....förstog ! HON som faktiskt kämpar för sitt liv , mot en sjukdom som är vidrig ! Tack finaste anna och du vet att du o din familj finns i mina tankar <3 Hennes resa och hennes blogg om cancern hittar ni här Annas blogg om cancern .
You go girl !!!

tjingeling så länge ! // J


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar