tisdag 4 februari 2014

demoner och idoler .........

Mina demoner !!!
Igår hittade jag en blogg , hittade den bland massa inredningsbloggar som jag ofta surfar omkring i !
Jag fastnade totalt , satt o läste i fyra timmar !!! Den tjejjen var en spegelbild av mitt inre .....hon satt så många ord på mina känslor så det var nästan läskigt !! hennes blogg hittar ni här ..loving and living !!
Satt även och kikade på massa bilder på pinterest ....bilden ovan är lånad därifrån .
Finns hur mycket som helst att hitta där =)

Men som sagt , mina demoner ......härjjar ganska fritt just nu ,
Har otroligt svårt att sova .....vrider o vänder mig till morgontimmarna ...har jag tur somnar jag då och får sova några timmar !
Fattar inte vad det är för fel på min skalle , seriöst alltså !! Vad har jag att må dåligt över ? varför blir det så här ?
Har en vän från tonårstiden som har fått cancer för fjärde gången ....hon har ett rent helvete just nu , DET kan man säga är att ha nåt att vara orolig för , ha ångest , må dåligt över !
Jag har inte cancer , är inte sjuk på det sättet ......borde inte må dåligt !!!
Men ändå gör jag det ......mår dåligt alltså .
Eller hmm nä mår egentligen inte dåligt heller ....utan känner mig bara totalt TOM ! likgiltig .....apatisk
Är i min lilla bubbla igen .......
Jag har gått i terapi av o till i säkert 20 år , provat den ena efter den andra terapi varianten .....
Jag jobbar med mig själv hela tiden , jag jobbar i tolvstegsprogrammet ......och absolut har jag kommit framåt , skulle ju ljuga om jag sa nåt annat .
MEN trots det , så kommer dom här perioderna när allting bara blir svart .....
Har funderat många gånger , om jag har nån diagnos ?? bipolär ? manodepressiv ? boderline ?
Men har oxå frågat terapeuter om jag är psykiskt sjuk ????
Dom svarar att nej det är jag inte !!!
Jag är en person som pendlar mycket i känslor och att mina känslor ger starka uttryck !!!

Jahaa ??

Men ska det vara så här då ? ska jag leva så här ?? att i perioder så hittar jag knappt nånting att leva för ?
Jag skäms ju bara jag tänker dom tankarna , eftersom runt omkring mig finns det människor som har det tusen gånger värre än mig , och dom kämpar och är positiva för dom har så mycket att leva för !!!
så ja jag säger redan nu .....förlåt till er som jag VET har ett helvete framför er ....jag önskar jag var annorlunda !!! jag beundrar eran styrka och livsglädje .......Ni är mina idoler , !!!

Jag har oxå saker att leva för det vet jag !! Har en dotter som är min allra största stolthet =) Min älskade BEa !!!
Hon vet att jag är stolt över henne , hon vet att jag älskar henne mer än nånting annat ! Hon vet att jag kämpar med mina demoner i perioder .
Jag önskar bara att hon slapp veta det ! Jag önskar ibland att hon hade en mamma som liksom inte dök ner i sitt melankoliska tillstånd ibland .
Jag önskar att hon bara ska få vara lycklig och må bra !
Men som sagt .....älskade unge , du vet att det vänder .....du vet att jag kommer ur det här med =)

Ute är det tre grader varmt idag !!! ÄR våren på väg ?? ( ÄLSKAR våren och sommaren) .....
ska brygga en panna kaffe och plocka undan lite här ....färga håret ......gå på ett möte .....eventuellt dricka lite kaffe med en vän ......

tjingeling så länge // J

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar