tisdag 18 februari 2014

solen vräker sig in i stugan !!!!!

Solen bara vräker sig in i min lilla stuga , och jag känner hopp !!
Inte sovit så många timmar , men är ändå uppe och intar mitt morgonkaffe med en brasa i kaminen och solens strålar som glittrar på mitt golv !
Vackert !!
Eftersom jag sover så jävla dåligt för tillfället så .........ja när jag snurrat tillräckligt många varv i sängen så ger jag upp och brukar då lägga mig ner o tänka o klura på vem jag är ? hur jag är ? hur kan jag blivit den jag är ?
Inser mer och mer att jag är OTROLIGT lik min pappa på ett vis .....lik mamma oxå såklart .
Men jättelik pappsen i psyke och känslor . Fast pappa var mer inåtvänd med sina känslor och tankar ....jag har alltid varit mer utåtriktad ....eller hur man säger ?? Har liksom alltid bubblat ur mig FÖR mycket , och haft för lite gränser och integritet. Har kanske blivt mer av den varan på sista tiden .

Är inne i en period när jag tänker jättemycket på min pappa !! Inte så konstigt egentligen ...det börjar närma sig årsdagen när han gick bort !
Skumt hur saker och ting sätter sina spår , ända sen pappa dog , så har just dom här månaderna januari , februari och mars varit lite mer hmm ska inte säga jobbiga , men lite mer känslosamma , sorgliga ....antar att det är för vädret som är nu , påminner om hur det var för fem år sedan , när pappa blev dålig ....sämre ...och till slut somnade in !
Och jag ska inte säga att det är lika jobbigt som för fyra år sen ....eller som för tre år sen ......men ja , det känns i magen och i hjärtat !
Saknar honom så otroligt mycket ibland ! och tycker det är overkligen att jag inte har min pappa kvar ?? Va fan han blev inte ens 65 år ???

Saknar min mamma oxå .....förbannat mycket ! MEN hon finns ju där uppe i norrland !! =)
Men har inte haft möjlighet att åka dit på lääääänge ......Men hoppas att jag inom snar framtid kan ta mig dit en sväng .
Hon har ju oxå varit sjuk , hjärtinfarkten i december tänker jag på ......som tur var gick allt bra , men ändå ! Jag vill träffa henne , krama henne hårt , och tala om att jag är så glad att hon finns och att jag älskar henne djupt !!!

Mamma !!! ( om du läser det här ) jag älskar dig och hoppas att jag snart kan åka upp till dig en sväng !! =)

Har precis skjutsat älskade dottern till jobb ( hon kämpar på min lilla stolthet !!=) så nu ska jag vakna till lite här , med en till panna kaffe , sen blir det långprommis , och sen fortsätta med mitt lilla möblerings och målnings projekt som jag började med igår =)

Ha en underbar dag alla fina <3

tjingeling / J

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar