tisdag 25 februari 2014

Vår ........=)

Snyggaste filten har jag fått av beatrice !!! den är så jäkla fin , älskar den ! Den finns på rusta för en billig peng =)
Ja , här i gylltäkt rullar det på som vanligt , förutom att solen faktiskt visar sig lite då och då ! Våren närmar sig med stormsteg , och jag känner att det värmer inombords <3

Har varit med och jobbat lite med målning och tapetsering i några dagar , Och inser att va fan !!!! Det är ju det här jag vill hålla på med på heltid .
Jag har ju fixat med sånt i mååååånga år , lärt mig själv liksom . Nu är jag med en som kan och har bara efter två dagar lärt mig massor ! så himla kul =)
Att få skapa !!! Jag mår otroligt bra av det , har även fixat lite småprojekt här hemma , målat om ett bord , ett älghorn och ett litet fint skåp att ha på väggen .

Dagarna bara försvinner känner jag ....veckorna flyter på , har jag tur får jag jobba lite , och nu börjar ju vägarna bli så man kan ta långprommisar , helgerna då brukar bea faktiskt vilja komma hem till mammsen o hänga =) Underbart tycker jag , och hon säger själv att hon gillar att bara vara här o ta det lugnt när hon är ledig . Och hon har ju sin kompis i huset brevid och dom hittar på lite av varje , ( så det är ju inte så att hon sitter och håller mamma i handen hela helgen liksom , om nån nu trodde det ;)
Vi trivs i varandras sällskap , vi har samma humor och samma flow jussom .....Det är väl nåt att vara glad o stolt över , eller hur ? =)

På fredag ska jag till läkaren , för att börja nån utredning , varför jag mår som jag gör (och har gjort alldeles för länge nu !!) Ska eventuellt kolla upp hormonnivåer i kroppen , sköldkörteln , äggstockar och sånt där trams !! har ju haft lite problem med kramper och så ...Är självklart livrädd att det ska vara nåt strul me äggstockarna så att jag måste ta bort dom ......DET vill jag inte !!
Då blir jag klimateriekossa , och det har jag ingen lust med ÄN.
Men men vi får se vad dom hittar , Nog för att jag brukar må kasst av och till , men det som varit nu har pågått alldeles för länge och det har inte varit toppar o dalar ....utan jag har varit /är i underjorden HELA tiden . Och det kan jag säga , det är inte att leva !! Det är att vara levande död !

Men som sagt , solens strålar värmer upp inombords litegrann , vilket jag är glad över =)
Vovven ligger på ryggstödet i soffan , bakom min nacke .....och lapar sol ! Den lilla krabaten .

Idag kickar jag igång med att slänga ut sängkläder på vädring , städa av lite och sen blir det möte till kvällen .

Tjingeling //J

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar