torsdag 22 maj 2014

Att få diagnos , förklaring gör saker mer hanterliga =)

Hej!!
Nuså är solen här igen , har klippt gräset två gånger =) (säger hon som gillar att klippa gräs ) medans andra svär över gräshelvetet som växer för fort =)
Har börjat komma igång igen efter allt som varit .....har kommit upp i medecindosen som jag ska ha , och är itne sjukskriven längre .
Har börjat jobba igen ...och det har fungerat jättebra . Blev sjuk (förkyld ) men det är helt ok .=)

Äter nu venlafaxin och lambotregin , och det verkar fungera , mår otroligt mycket bättre ....inte helt på topp än men absolut bättre än för några veckor sen .

Det har börjat växa ute i trädgården och allting är grönt ......ÄLSKAR sommaren , det är min årstid det =)¨


Har väl egentligen inte fått nån riktig diagnos , men misstankar om en form av bipolär , som heter unipolär .
Det är som bipolär .....men UTAN maniska perioder ....du har bara dom djupt depressiva perioderna .
öhhhh va fan ....jobbig läge ...för som jag förstår så har man rätt skoj när man är helt manisk ....
skämt åsido , jag kan ju vara smått besatt i saker jag sätter igång med . MEN i alla fall , har dom satt in en medicin som är just för bipoläras depressiva perioder (som kan vara nog så jobbiga )
Även fått förklaringar på andra beteenden som jag kan skriva mer om en annan dag .
Känner mig starkare ....känner mig lite mer värd nånting . antar att det är det som kallas självkänsla .

så jag mår bättre som sagt och håller tummarna för att det ska fungera nu och hålla i sig  <3

hade även min familj här i helgen som var ...vi var på min farmors begravning ,låter hemskt men det gick bra allting ....hon blev 90 år och fick somna in fint .Det känns skönt .sov gott nu fina farmor <3
Men det var fint att ses alla ...mamma och ALLA mina syskon och syskonbarn ....kändes som fullbordat på nåt vis , kändes bra =) <3
så jag känner på mig att det kan bli en bra sommar !

skriver mer sen =)

Tjingeling // J

1 kommentar:

  1. Vad härligt Jessica, att livet börjar räta ut sig igen! Roligt att ha dig tillbaka på jobbet! 😊
    Kram!
    Sarah

    SvaraRadera