lördag 31 maj 2014

separationsångest när jag plockar in liljekonvaljer !!! =)

Ja så var det helg igen !!
Har jobbat ganska mycket sista veckorna , och det har känts fantastiskt ! Jag fixade det och längtade till och med dit när jag var ledig !! ( det har inte hänt på väldigt länge = )
tidigare fick jag ångest bara av att tänka på jobb .......
Gårdagen gick i sorgens tecken .....(Igen ) Varit lite för mycket av den varan sista månaden ......Men igår var det dax för min mosters man att begravas .
Han blev 64 år bara ... ja usch hela den historien är bara overklig och hemsk , han dog helt utan förvarning , så det kom som en chock ...allra helst för hans fru (min moster) och hans fina dotter anna ....som bara är arton år !
Tänker mycket på dom och känner med dom <3

Men annars känner jag att medecinerna verkar göra det dom är till för .....för jag mår mycket bättre "!!
Har fått tillbaka min insperation och min ork !
Visst har jag sämre dagar fortfarande ....men det går inte ens att jämföra .
jag är lugnare och framförallt gladare ....lugnet i min hjärna är det som är det bästa av allt !
Det har ju ingen sett förut ( såklart eftersom ingen kan se in i nåns hjärna !!!=) men det var kaos tidigare , så mycket tankar ....så mycket sorg ......så mycket skuldkänslor ....så mycket dåligt samvete ...ja som sagt total kaos , som pågick dygnet runt .....
NU är det lugnt ......tar saker med ro , kan se rationellt på saker som händer , är mycket mer logiskt tänkande nu .
Inte så jag blivit känslokall på nåt vis , utan mer förnuftig och logisk som sagt ! Målar inte upp saker så dom blir jättestora .....är inte så dramatisk i tankar och handlingar .
För mig är det en gåva att få vara så !
hehe Det jag fortfarande har problem med är separationer .....alla slags sådana .....men idag visar jag det inte på samma vis =)
Men va fan ....knappt jag kan plocka liljekonvaljer och ta in ...bara för att jag vet att dom inte består ....dom vissnar ju ganska fort !! Där kan vi snacka separationsångest .....hmm jag vill ju inte köpa plastliljekonvaljer för dom luktar ju inget !!!!! DAAAAAA !

Känner att ett lugn lägger sig över stugan i gylltäkt , och jag trivs som fisken i vattnet för tillfället .

Tack till alla er som bara finns och förstår <3

Tjingeling / J

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar