torsdag 5 februari 2015

äkta känslor !!!

Länge sen jag skrev här ......Men ja nuså är jag tillbaka =)
Mycket har hänt , och mycket kommer att hända !! Känner just nu att det viktigaste av allt är att börja om från början ! 
Har nått min absoluta botten i att krossa mig själv till smulor ! Och inser att nåt måste göras ...vet att mitt liv varit upp o ner i alla år .....och det syns ju även här i bloggen på mina inlägg !
Men tidigare har jag inte fattat riktigt vad jag har gjort för fel ....MEN nu ramlade slanten ner så att säga .....ljuset gick upp och allting föll på plats .
Mitt största problem i livet är (som jag insett nu ) relationer !!!!! och maten såklart ! 

förra året levde jag ensam .....och insåg att jag mådde bra att leva själv , paniken att träffa någon hade lagt sig ....kände mig fri och livet liksom lallade på ! Tänkte aldrig på att träffa nån alls för det var inte det viktiga liksom ......
Men så sprang jag  på en man bara sisådär ....inget planerat jussom !!! 
Jag föll som en fura !!!!!! Men försökte hålla låg profil ....MEN det gick inte för jag vart upp över öronen kär ! 
Och allt kändes rätt och bra , och det kanske det hade varit vid en annan tidpunkt !!
Men det sket sig efter fem månader ......och det var med buller o bong !! 

Jag kan ju bara skriva om min del i detta och ja ....jag önskar att jag hade betett mig mer moget i den här separationen . Men jag ballade ur totalt ! 
och även under tiden vi var ihop så hade jag redan där börjat bete mig som jag alltid gjort i en relation , jag blir ett offer ! och då blir det kankse ganska naturligt att man behandlar mig som det oxå !! 
Och så är hjulet i rullning ,.....tills det brakar i väggen .

Jag trodde att jag hade lärt mig att älska mig själv ...men av nån anledning så försvinner den känslan .
Jag blir osäker , tappar all kontroll över mig själv , känner mig fel på alla sätt o vis ....ber om ursäkt för allting jag gör eller säger ! 
Min självrespekt och stolthet är som bortblåst !! 
Och när då det oundvikliga kommer ......så ja ...allt förnuft är totalt väck !
känner jag mig sårad , blåst eller vad jag än känner så slår jag oftast tillbaks ......Gärna under bältet oxå ....Och inser för sent att det jag gjort inte är ok ! 
Men då är redan skadan skedd ! 

tidigare när det har ballat ur i en relation så har jag efter ett tag insett att jag har varit kär i kärleken ...kanske inte i just mannen !
Men nu var det mera på riktigt känsla i det hela ....jag var otroligt kär och det kändes bra och jag var lyhörd och analyserade mina känslor den här gången .....och ja jag har fortarande känslor ! 
Men inser väl precis som han att det här funkade inte , Jag har mycket att jobba med i mig själv ! 

Och jag har börjat på det arbetet , lärde mig mycket av den här kraschen , jag började om på steg 1 , i dom tolvstegen som tolvstegsprogrammet handlar om . 
Smärtsamt ?? JA otroligt smärtsamt ! 
Och mycket jobb `?? OH JA !!!! 
Men nödvändigt ....för att nån gång kunna leva i en sund relation med någon , och för att komma tillrätta med mina ätstörningar .

Och kanske lära mig att i en relation , kan man inte bara efter nåra månader börja få panik över att bli övergiven , för då händer exakt det jag är livrädd för ....jag blir frustrerad och beter mig så att till slut orkar man inte vara i det längre , och då när det tar slut så ja ....då slipper jag vara rädd för det nå mer ! Och när det händer så säger jag till mig själv , där ser du ...ingen kan älska mig !! 
Men egentligen är det jag som driver det till en separation . 

Såklart är man alltid två , men jag ser min del och försöker be om uräkt , säga förlåt att jag sårade ! 
till alla som blev indragna i det här ....och allra helst till min dotter !! 
Känns som sagt nödvändigt att gå till botten i allt och se en ljus framtid , bygga upp mig själv och sluta förnedra mig själv med att böna o be om att inte bli lämnad !!

Så jag säger förlåt till mig själv och även till dom jag sårat ! Jag hoppas vi kan förlåta mig en dag  !!! 
Jag hoppas och önskar att ingen ska tro att jag är en elak person , möjligtvis mot mig själv ...men har aldrig menat att såra nån annan ! 



Älskar dig runt jorden och tillbaks mitt älskade troll !!! 

Tjingeling //J


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar