onsdag 11 februari 2015

sparka på den som ligger !!!




Hejsan hoppsan .......känner att jag behöver skriva av mig lite här på min sida !! Känner mig otroligt orättvist behandlad , och det som är så sjukt i allt detta är att "dom" kommer använda sig av att jag är hysterisk , sjuk , offer m.m 
Och ja absolut , jag tappar absolut fotfästet om jag blir lämnad .....och ännu mer om det blir massa skit efteråt .....och jaa jag är sjuk ,....precis som alla vi som är med i denna gemenskap är . 
Offer ....ja har nog lätt att ta på mig den rollen ...och blir jag dessutom behandlad som ett offer s¨å är det ganska svårt att ta sig ur det . 
Men det jag känner att jag inte riktigt förstår ,är att det tittas bara på mitt beteende och min del i detta !
jag är stolt över att jag i alla fall inte har några som helst problem med att säga förlåt , när jag gjort något fel , 
I den här gemenskapen jag är i ....där är det meningen att man tar hand om varann .....tar hand om dom som kommer nya in .....och vi alla har våra sjuka sidor ingen sämre eller bättre än nån annan . och vi är medvetna om det och dömmer inte  någon så fort nånting går snett ! 
Men som på alla andra ställen , så finns det dom som "fryser" ut någon ....eller pratar illa och påpekar andras beteende m.m 
Otroligt trist att det är så .....jag har säkert själv varit med om att ha åsikter om andra ....och sån vill jag inte vara ....aldrig mer ! så det är nånting jag jobbar med .....och lika så att jobba på vad som är min del och vad som inte är min del i situationer ,/konflikter som uppstår . För jag bär oftast allas del i saker o ting ..

Känner att jag idag tog tillbaka min stolthet , min självrespekt och sa ...STOPP nu har jag tamefan fått nog ! vart sviken av nån som jag knappt känner ....och uppringd och ifrågasatt .....Men idag var jag inte en liten liten figur som bara gråter o är ett offer , Idag var jag Jessica , och jag stog upp för den jag är , och att jag inte tar vilket jävla skit som helst . 

Jag har haft jätte jobbigt och svårt att ta mig ur och acceptera att det blev slut på den relationen jag hade med en man som jag var otroligt kär i hade starka känslor för ,
Vet absolut om det själv att jag beter mig helt hysteriskt och jag i stort sett bönar och ber om att inte bli lämnad ! 
Och på något vis är jag ändå glad att detta hände , för jag fick verkligen insikt i vad mina problem är och vad jag först av allt annat måste jobba med , Med min självkänsla , hitta kärleken till mig själv och att göra det utan nån annan inblandad som kan distrahera mig , eller nån som hjälper mig att förakta mig och mitt väsen .

Så alla ni som har åsikter om mig eller mitt beteende , prata med mig , lyssna på mig och framför allt DÖM mig inte !!! Det krävs alltid två för att dansa .........=)

och ja ....jag vet att jag är sjuk , har många sjuka sidor och beteenden MEN jag jobbar på dom ....jobbar och ber om hjälp för att förstå vissa saker ..

Jag hoppas innerligt att jag ska slippa få fler dolkar i ryggen ...men är det så att det händer igen så tar jag mig igenom det oxå !! 

Kärlek och förståelse till alla <3

tjingeling / j







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar