lördag 14 februari 2015

Att förlora sig själv , både kropp och själ







ATT KÄNNA SIG ENSAM I HELA DITT VÄSEN !!!


Ungefär sådär har det känts i ett halvår !! Men absolut inte enbart så , har även haft pirr i magen =) varit nyförälskad ,.......några veckor !!
Sen hände det någonting som jag först inte kunde sätta fingret på !!
Ska försöka att inte bara fokusera på andra än mig själv i detta inlägg .....men alla jag känner förstår ju att det handlar om nånting som hände i en relation .
En relation där jag var totalt lost :.........jag var så kär , och med tiden vart jag mer o mer förälskad i den mannen !!
Och sen hände det som jag varit livrädd för .....han berättar att han har en annan !! och som om det inte räckte , så passade han på att skratta åt mig när jag bryter ihop av gråt !!
Insikten vad som hade hänt under fem månaders tid .....och känslan att ha levt i en total lögn hela tiden bara föll på plats !!??

Och känslan av att ....varför lyssnade jag inte på magkänslan ???
Varför trodde jag att jag inte var värd mer än att successivt bli nertryckt och förnedrad !
Men visst hade vi  bra stunder också naturligtvis och han har hjälpt mig med endel saker ....är otroligt tacksam för det och det vet han om !!
När insikten slog mig .....När jag verkligen insåg att jag har typ bott ihop med en person som jag inte känner !!!!!
Då satt jag  och gapade i två dygn och fick inte ihop saker o ting ???????
Skrämmande på ett vis ....samtidigt som en ahaa upplevelse , det gjorde så att jag kände en liten liten lättnad ......
Att det var över !!! Att jag inte behöver fundera på varför jag är så komplicerad så ingen orkar med mig !
För så är det ju inte ......självklart har jag mycket att jobba med i mig själv och relationer jag har varit i ......jag ser ju ett mönster på vilken sorts män jag dras till !!
Har ju babblat om det länge men jag trodde helt seriöst att jag hade brutit det mönstet ....men NEJ NEJ !
Så jag börjar om från början .....gör om , gör rätt !!!! =)
I den här galenskapen så var det fler personer som vart inblandade , endel pga mig !!
Endel för att dom faller för charmen !

I allt detta så fick jag förutom sorgen att relationen var slut och insikten av att levt i en lögn ...så är det fler personer som ramlade (pga mig till viss del ja ) in i konflikten mellan mig o han , och lägger ytterligare skuld på mig och som även svek på ett sätt .....ja jag kan inte skriva det här .....men det hon gjorde kommer jag aldrig någonsin förstå , Men det gör ju även att jag aldrig kommer lita på den "vännen" igen .Men just denna dag , när det liksom nådde sin kulmen ! Kände jag mig så ensam ....ensammast i världen , jag var lessen i några timmar , sårad ,lurad ,blåst ,förnedrad ......
Men sen kom ilskan .....och då tog jag tillbaka min stolthet , självrespekt och insikten att NÄ fy fan jag är värd så mycket mer än denna galenskap .

Jag vet att folk kommer få höra om det här , och dom får tro vad dom vill , för jag kommer att bli utpekad som en hysterika , psykobrud , dramatiker ....ja you name it !! Men vet oxå att dom som känner mig kommer prata o fråga mig saker ....och jag kommer berätta exakt vad som hänt ....även mina utbrott , min desperation .....mina tanklösheter !

skönt att få skriva av mig lite ....Men försöker släppa hela den här historien och ta vara på det som jag har lärt mig i detta , men har svårt ibland att släppa det helt ....för jag kan verkligen inte förstå hur elaka människor kan vara ?????




Tjingeling så länge //J

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar