tisdag 1 september 2015

vad var det som hände ???

Wiiihoooooo !!
Ja vad var det som hände??
Första september sitter jag här på Gotland och bara myser med beatrice och  Lotta ,hennes dotter och familj ! Har varit i visby och kollat in lite second hand butiker =)
Tiden har gått sååååå fort sen mitten på juni .
Det har hänt så enormt mycket !! Men sextonde juni "flyttade" jag hem till min kära mentor Lotta How, Före det var det mest bara katastrof , mitt mående var i total botten ......min ångest ,,,,min frustration.....livsgnista fanns det inte tillstymmelse till . Det enda tankar jag hade var hur jag skulle orka överleva dagen .Min oförmåga att hitta svar på vad jag skulle göra för att må bättre höll på att göra mig galen !
Kan tacka S.B och L.H för att jag är där jag är idag .....Han satt med mig timme ut o timme in och lyssnade och tröstade ! Att han orkade ??!......det är jag imponerad av , för jag hade absolut inte orkat med det!! Och genom han .....eller ja ....av en massa händelser som jag ser idag var menade att hända så hamnade jag hos Lotta . Fick placering där i tre månader först o främst . Det har inte varit guld o gröna skogar ....det ska gudarna veta !!! =)
Har varit jättejobbigt vissa dagar , jätteskönt vissa dagar .....Men idag ...det har gått två månader och ja .....det har skett underverk faktiskt ! Inom mig så har det hänt otroligt mycket .....vilket jag får bekräftat av människor omkring mig hela tiden ! Dom säger att det syns i mina ögon ....min hållning ....mitt sätt att prata , att jag är verkar lugnare ....tryggare =)
Nån sa att ....."jag vet inte vad jag ska säga jessica , men nånting har hänt med dig !!" Hon sa att hon aldrig sett mina ögon så varma och glada !!! Gissa om det värmer att höra det <3 tack K.W
Och det känns lite som att det folk ser i mitt yttre ....det är mina känslor för mig själv som jag har i mitt inre ! Känner lugn o ro , harmoni .....en känsla av frihet ! Inte så att tjohoooo gud va allting blev perfekt o enkelt bara rakt av liksom .
Utan känner tillit till att det kommer ordna sig saker o ting ....det kommer lösa sig !
Men känner en styrka inom mig själv som det var läääänge sen jag kände , om jag ens känt det nångång ??`
Jag går emot mina rädslor ....Gör saker som jag varit livrädd för att göra på egen hand förut ! Känner att jag är mer och mer säker på att jag kommer få ett bra liv ! Att jag kommer att hitta hem inom mig själv .
Ser möjligheter som jag aldrig sett förut .....för jag har varit så begränsad av mina tankar och känslor ....att jag inte klarar av ....att jag inte törs .....att jag inte kan .....att jag inte borde .....vad ska andra tänka .....vad ska andra tycka .....
Så underbart att inte behöva stanna i den begränsade världen som jag själv skapat !

Och som av ett mirakel så sitter jag här på gotland tack vara lotta !! Och känner att jag har kommit hem.!!! Har aldrig nånsinn varit på gotland förut .....och första stegen på ön var som att jag aldrig bott nån annanstans ! Känslan kom direkt , här ska jag bo !!!!!
Sa inte så mycket direkt ...men till slut så var jag såå uppfylld av allt vackert omkring mig ....havet , alla små vita stenhus ....murgrönan som växer här o där ....stränderna ....landskapet .....!!!! Total lycka ....och känslan av att allting har en mening infinner sig ....jag kommer att bo här !!! =)

Har alltid sagt att jag vill bo vid havet !!! och helt plötsligt öppnar sig en helt ny värld ...helt nya tankar och helt nya möjligheter för mig !! Ingenting är hopplöst !!!! Allting är möjligt !!! <3

(bild lånad från internet)
Kan ni se mig i den stugan ....i den trädgården ....påta runt o grejja .....DET KAN JAG !!! =)
Inte absolut just den stugan ....men ja ni fattar =)
Känner sån otrolig tacksamhet att få den hjälp jag behöver av lotta ......att få lära mig att älska mig själv ....känna att jag duger precis som den person jag faktiskt är !!!
Att få lära mig att respektera mig själv och mina känslor ... Att lära mig sätta gränser !! Att inse att jag inte behöver acceptera allting utan att jag kan sätta stopp ....säga ifrån ...tala om vad som är ok för mig och inte !
Jag har varit nykter o drogfri i åtta år nu , men aldrig gjort detta jobb med mig själv som jag precis har påbörjat ....kanske därför det händer så mycket så snabbt !! för att jag verkligen jobbar stenhårt i alla fall sex dagar i veckan .....jobbar med mig själv ....med min hjärna ....tänker hela tiden på alla mina "vanliga" sätt att se på saker ......och så får jag jobba för att tänka om ....tänka  annorlunda.
Och ibland fattar jag inte hur jag ska tänka annorlunda ....men lotta finns där hela tiden som stö d ...som rådgivare .....som en liten ängel ( med horn och svans dolda under flygande blont hår och jeans eller kjol = ) För jodå ...hon kan vara ett pain in the ass ibland !!!
Som jag sa på ett möte en gång .....att bo hos lotta är fan inget bed and breakfast !!! =)

Men jag älskar henne just för att hon älskar mig TROTS alla defekter och jobba sidor jag har!!

Jag hoppas verkligen jag får förlängd placering hos lotta ( Nessagården) eftersom jag fått svar nu att jag itne blev beviljad behandling på korpberget . Men tror inte det kommer bli problem ...!!!! Jag kommer få det jag behöver , det är jag helt övertygad om !
Och sen nästa sommar åker jag nog ner o sommarjobbar på gotland och därifrån jobbar mig framåt med att hitta jobb o bostad m.m .....så flytt blir det ju absolut inte prat om nu .....utan när jag känner mig redo!! DÅÅÅÅÅ Gotland here i come <3

Men som sagt , jag har börjat bygga "min" väg ....min stig mot ett mål !!! För första gången i mitt liv har jag ett mål !! Ett mål att arbeta mig mot ......ett mål som jag ser är möjligt !!! En dröm som jag ser komma att kunna uppfyllas !!! Sååååå jävla häftigt !!!
det tog mig 43 år bara .....men bättre sent än aldrig =) Känner tacksamhet och lycka <3 <3
Och jag kommer ihåg att det var inte länge sen jag satt på ett NA möte och sa ...." jag längtar till den dagen jag oxå kan sitta på ett möte o säga att jag är lycklig !" IDAG kan jag säga det .....självklart kommer det gå upp o ner ....jag är inte framme än .....jag har det tufft och svinjobbigt ....och jobbigare kommer det bli .....men jag ska igenom skiten för att sen ta mig dit jag vill !!! <3
LYCKA !!!!! 

tjingeling // J 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar