lördag 23 april 2011

Swosch...så var det påskafton!!!

Har jobbat natt och är hem o vänder innan jag börjar jobba igen =)
Börjar förstå nu ,vilken ofantlig tur jag har som fick denna lägenhet !! Ni anar inte hur vackert det är =)
Att få gå ut o sätta sig på altan och se vattnet gnistra bara ca 200 meter ner och ha solen i ansiktet !!!!
Det om något är livskvalite!

Börjar landa i separationen och försöker se framåt , ställa in mig på hur läget ser ut nu och försöker hitta positiva saker jag vill göra ! Det behöver inte vara nåt avancerat utan bara små saker som är bra för mig . Det viktigaste är ju att jag kommer på vad som är bra eller dåligt för mig ,och att då verkligen välja det som får mig att må bra!

Jag vill ut bland folk ,skratta och ha roligt ,men eftersom jag är nykter (sen ca fyra år ) så är det lite jobbigt tycker jag .Att ta sig ut t.ex på krogen eller bara på grillfester m.m
Känns lite sådär o slänga sig på cykeln och typ bara svänga in hos nån som har grill party eller nåt när man är nykter ,för om man tagit lite vin eller så ,då hade ingen tyckt det varit konstigt att man tjoar till o slinker in på gården ....äh det här utlägget var mycket svårare o skriva än att tänka ,men jag tror ni förstår vad jag menar =)
Det är så socialt betingat det där med alkohol........Jag har inga problem att vara hos folk som dricker eller att gå ut på krogen nykter , men det blir liksom inte att folk frågar om man vill hänga med .Och inget konstigt med det ,förstår att man inte tänker på det liksom .
Och känner oxå ibland att endel blir lite obekväma att ha en nykter missbrukare med sig , förstår det oxå för jag kan bli lite spänd ibland, men oftast är det bara i början men släpper efter ett tag !

Men ja ,,,,,,jag får börja bjuda in mig själv överallt =) nejdå ....säger inte att det alltid är så här men det händer .
Och självklart ligger det hos mig !! Det finns gånger då jag tackar nej bara för att JAG blir stressad och nervös och har så himla svårt att slappna av o vara mig själv ......och det slutar ju då med att jag sitter hemma ensam och är förbannad på mig själv för att jag är stel o blyg och allt det där .
Well well .....jag får jobba på det =)

Ge mig sinnesro
att acceptera ,det jag inte kan förändra ......
Mod att förändra
det jag kan........
Förstånd att inse skillnaden!!!!

Tjingeling!!

( bilden är från kyrkan i uppsala , var ner o träffade pappas läkare för ett år sen och gick in o kikade där ,dom hade en konstutslällning med alster runt om i kyrkan ,jag älskade denna tavla !!!=)








2 kommentarer:

  1. Hej Jessica!!Jag har börjat läsa din blogg, är ju för härligt med alla bloggar som cirkulerar. Läs gärna min www.miamamas.info

    Jag kan verkligen förstå dej i dina funderingar runt alkohol och det sociala i det hela MEN jag måste säga, det finns faktiskt för det mesta folk som är nyktra på partyna. Även om dom inte är nyktra alkoholister eller missbrukare. Och vad jag har märkt idag så är det mer "acceptabelt" att gå på fest nykter än bara för några år sen.
    Men strunta i sånt. Det jag sett hos dej(det lilla vi träffats) är att du är väldigt social och glad, så släpp tankarna runt alkoholen, ta dej en alkoholfri drink och njut av livet. Sen ska du vara stolt som tagit dej ur skiten, det finns många människor som borde sluta med alkohol som tyvärr inte inser det, så där kan du vara stolt!! Sköt om dej nu och glad påsk på dej!!

    // Maria (Lindas kompis)

    SvaraRadera
  2. jaa absolut är det så ! =)

    kram på dig maria

    SvaraRadera