fredag 29 april 2011

yoga......

Ja ,igår var min första lediga dag på länge , eller gick av mitt skift halv åtta igår morse !
Ljuvligt !!
Solsken och ledig ....fixade mig lite kaffe och slängde ut en filt o la mig för att sola .Jätteskönt , men fattar inte det är ju faktiskt bara april än .
Men i alla fall , när jag ligger där på mage o solar så ser jag en liten myra kryper förbi på stenplattan mitt framför mina ögon , så jag börjar inspektera honom/henne ( ja som ni vet ,så har jag ju pippi på att inspektera olika djur) Jag ser att han /hon bär på nånting ....gud va drygt tänker jag ...stackars krake ,får kånka på massa saker i denna värme ....jag flyttar mig lite närmare och ser att fanskapet bär ju på ett lik!!!!!
Han /hon bär alltså omkring på sin polare som är död !! Fatta va tungt , att den där lilla krabaten orkar bära en annan krabat som är i stort sett exakt lika tung som han själv är !
Men ja , han bar omkring en stund sen la han ner polaren ,och vände om .....bara lämnade han där liksom !
Vet inte varför han placerade honom precis där ,?? han kanske låg i vägen eller nåt ?? får nog aldrig veta heller ....men men så var det =)
Ska kolla idag om han /hon ligger kvar =))

Solade lite och drack kaffe , sen fixade jag lite ärenden och skjussade bea till forssa ,hon ska åka upp till bönhamn med sin pappa över helgen !
själv åkte jag förbi en kompis och gav henne en liten blomma ,=)
Sen blev det yoga !!!! KANON skönt ,,,,men kände under hela yoga passet att jag var ur form på nåt vis ? Vet inte vad det var ,men jag var darrig och ofokuserad ,,,,fick inte till rörelserna riktigt och hade ingen som helst balans !!? Men jag fortsatte i alla fall , och det var riktigt skönt efteråt!
Händer mycket i kroppen under ett yogapass , mycket känslor som väller fram utan att man ens förstår det själv , vart lite jobbigt på slutet men har en underbar yogainstuktör som kom och satt sig vid mig ,och bara la en hand på min rygg ,till slut var jag lugn igen !? Tack kära sofia för att du fanns där <3

Sen drog jag iväg till aspeboda och hälsade på en vän , fick lite kaffe och en pratstund .
Hade kameran med mig och fotade deras påfågel , hehe häftigt djur !!! Fick med mig lite påfågelsfjädrar hem ,så bea kan göra smycken =)

Ja sen var den dagen slut , slängde på en film och bäddade ner mig .......och somnade nog efter tio minuter !

Tjingeling!!

1 kommentar:

  1. Tack för blomman och jag undrar om du skulle bära omkring på mig på ryggen om jag vore död...=) förmodligen inte, är nog för tung. Kanske Christer skulle göra det men han borde ju rimligtvis dö före mig och jag tror nog han hellre skulle vilja vila i frid iTorsång än på min rygg. Ha en fin dag i solen =)
    Kram ASL är inte en förkortning på arsle ;)

    SvaraRadera