onsdag 4 maj 2011

kärlek och förtvivlan kan göra vem som helst tokig......

Har sovande jour på jobbet ...men hjärnan var tydligen inte trött ikväll !
Massa tankar som virvlar omkring ,,Dagarna flyter på faktiskt ,är väldigt aktiv måste jag säga ,något som faktiskt är lite ovanligt för att vara jag !( när jag är nedstämd,brukar bli rätt apatisk )
Men som sagt allt flyter på förvånansvärt bra , har bra dagar och mindre bra dagar ,,,,,
Har varit lite nere i nåra dar ,funderat mycket ?!?

Men idag så var jag faktiskt ner till må bättre och skrev in mig ,så ska köra i två veckor nu innan operationen, och sen när jag är ok igen efter det så ska jag köra igång på riktigt och det känns KANON=)
Tack än en gång Annsofie för att du gav mig den rätta sparken i baken=)

Men det här att vara nedstämd, känns så tungt ibland......
Får liksom inte hejd på tankar o känslor ......Har så många frågor ??? som jag förmodligen aldrig får svar på ! Och så den naturliga "offerkoftan" som åker på en stund mellan varven ...och man blir självdestruktiv och funderar ...vad gjorde jag för fel ? vad var det jag inte hade ?
Istället för att se att hmm det kanske var mitt beslut i grunden ,eftersom vi var på olika ställen i livet ...?
tja nåt att fundera på faktiskt .
Men i allt detta så den förtvivlan man känner när man saknar någon som betytt så mycket och när en person man trodde man kände beter sig som en fullständig främling , då känns det inte bra i maggropen!!!
Det går i vågor på nåt vis ....och när det blir så där jobbigt , då blir jag arg !!! känner mig så förbannat sviken ,lurad ,utnyttjad och sårad !!!!
Men bara för att man blir arg eller riktigt förbannad betyder ju inte det att man älskar mindre .

Man är sårad och skadeskjuten , och jag är ju även arg på sig själv!!!
Men det är väl som vilken sorgeprocess som helst att gå igenom en separation , alla faser man ska igenom ...ja det är svårt med förluster även om dom är självvalda .

Känner mig bitter ibland men kämpar för att vara snäll mot mig själv i första hand , för är jag det så kan jag även ta hand om och vårda min kärlek till min dotter .
och ge henne det hon behöver !
och även vänner som står kvar vid min sida utan att fördömma eller ifrågasätta . Love you =)

känner att jag fortfarande älskar ,men på avstånd för tillfället !!

jag ,han och alla bär vi på gamla erfarenheter som vingklippt oss , men jag väljer att försöka se det och inte låta det forma mig så att jag blir rädd och aldrig vågar satsa på nånting ,utan jag vill fortsätta att våga , ge saker o ting en chans , kasta mig ut i livet igen  , för gör jag inte det så blir mitt liv tomt och ensamt .
Tacksam för insikter och lärdommar som kommer till mig

Glad att jag är jag =)
Kram till alla

tjingeling

2 kommentarer:

  1. Fina Jessica <3
    När du minst anar det kommer han stå där, drömprinsen!

    SvaraRadera
  2. tack söta !
    jo jag tänker oxå så ...överlevde jag pappas bortgång ,,,då jävlar överlever jag detta oxå ! Och går starkare ur det låter som en klyscha men det är tammetusan sant=)

    vi får försöka ordna en dejt framöver !!
    kram påre!!

    SvaraRadera