torsdag 5 maj 2011

Larven Simon,,,=)

Tjohosan!
Dagarna susar förbi , jobbade natt igår och kom hem vid åttatiden .Satt o fixade vid datorn och bea åkte till skolan , till slut tänkte jag att nä nu ska här sovas !!( brukar inte sova när jag jobbat natt ) Bäddade ner mig så fint , då ringer telefon!! Bea hade glömt nycklarna hemma !!!! och hon var tvungen att ha dom .....så det var bara att masa sig upp o åka in till stan igen =)
Men men , fixade med lite ärenden och åkte hem o städa=)
Åkte vid halv fyra och hämtade upp min ljuvliga systerdotter Ronja !
I bilen börjar hon asgarva ,,,,för mitt avgassystem har pajjat så bilen låter som en raggarbil =)
Men sen börjar hon berätta om sin skoldag !!!

Vi har fått massa larvar !!( jag funderade vad hon menade?? men insåg snart att hon menade larver=)) Och hon berättade massor om dessa larvar , dom hade fått mata dom med nån smet som luktade illa och sen ska dom ligga där i en burk tills dom blir puppor !! och sen kläcks dom o blir en fjäril som kan flyga o sätta sig i pannan på en !!! Hennes larv hette Simon =)
Tror hon vart lite konfunderad att "mossis" var så himla intresserad av detta!! men ja som ni vet ,,,,jag och djur!!!=)
Hehe jag hade gett nästan vad som helst för att få vara med i deras klass ,och fått ha en egen larv att ta hand om !!!
Gud så go hon är ....
Vi åkte in o hyrde en film , ( nån med hundar o katter som kunde prata ) vi slängde på filmen o mysade ner oss i sängen ....När filmen var slut knuffade hon på mig o sa " mossis du har sovit hela filmen!!!
jaja jag var nog lite trött o pömsig =)
Sen fixade jag käk ,efter vi ätit bar det av in till falun och hämtade syrran !!

Kände mig lite i obalans när jag blev ensam på kvällen , men körde ett yoga pass och sen dök Annsofie upp på en snabb kopp kaffe !
Dagen har rullat på och nu blir det sängen !!

//tjingeling

1 kommentar:

  1. hihi, larver har dom fått i min yngstas klass oxå, och gud vilket jobb att pyssla med dom. Men den uppgiften tar Alva på största allvar ;).

    Kram på rä!!

    SvaraRadera