onsdag 11 maj 2011

tatueringar!!!=)

Funderar på att fixa en till tatuering snart , eller till hösten /sensommar i alla fall !=)
Älskar tatueringar , det är precis som alla säger "har du väl gjort en ,så blir det fler" och ja jag har ju två stycken än så länge ,den här på armen och en större på ryggen.
Och nu är planerna att göra en på benet , på utsidan av vaden liksom=)
Ska nog göra som den här på bilden men lite större hade jag tänkt! wihooo så snyggt det kommer bli!

Igår var jag på mitt första gym/konditions pass ! ahhhh jag har funnit min grejj! det var underbart , men jobbigt =) Jag som är hur otränad som helst ......jag hakade på dom andra o körde stenhårt .
Efter passet så kände jag att jag mådde lite illa o såg liksom prickar ...opps ! svim på gång ....satt mig lite coolt med huvudet ner ( för att låtsas att allt var ok =) För jag tänkte svimmar jag nu så kommer jag skämmas  som fan .....Så där satt jag som sagt o såg säkert urlöjlig ut ....men kände mig stolt och cool=)
Det gick bra i alla fall ,drack vatten och försökte andas ....
Jag lämnade gymmet med huvudet högt och kände mig otroligt stolt !! =)

Imorse kändes det dock som mina vadmuskler var aningen för små !! går som en äggsjuk höna ,men vad gör det ....jag har ju börjat träna!!! wihoooo

Dagarna rullar på , solen skiner och jag ligger på min altan o solar och läser . Det är livskvalite att få bo så här =) Mår jättebra !! men har svackor (mest på kvällarna) där min "grubbelhjärna" tar över lite grann , Och jag blir ganska panikslagen när det händer ,för jag är så rädd att jaha nu rasar jag igen .....
Men försöker tänka som så att ,bara för att jag jobbar med mig själv och kämpar för att vara lycklig o må bra ,så kan jag inte förändras på studs!!!! så jag försöker tänka som så att när grubblet sätter fart , då ger jag mig själv typ en halvtimme , typ att ok jag FÅR tänka o grubbla en halvtimme nu ,men sen måste jag tänka på nåt annat o vara positiv !! Det funkar faktiskt ...bara man accepterar att man är på ett visst vis och känner att ja det är ok ....så länge jag stannar i verkligheten och jobbar för att må bra !!

Att acceptera är nog det bästa man kan göra ...och detär ganska skönt faktiskt!!

Ska opereras på tisdag nästa vecka . ska ta bort min "lifemother" =) ....har inte tänkt så mycket på det ,men nu börjar nervositeten komma ! känns lite skrämmande och känns lite jobbigt att jag kommer ligga uppe i Mora!! för det är ju en bit dit upp ,så jag kommer kanske ligga ganska ensam ...utan besök o så .
Iofs kanske jag kommer vara trött o sova mycket , men ändå =/  när man känner sig sådär ynklig så vill man gärna ha nån som tröstar en lite grann ....men men man vet aldrig ,det kanske dyker upp nån i alla fall !!=)

well well nu ropar solen på mig ,så jag går väl ut o välkommnar dom varma strålarna en stund !!

// tjingeling

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar