lördag 15 oktober 2011

Livet !!!!!
tänk va lite som behövs egentligen för att ha livskvalitet !! Den här utsikten är värd mycket ska jag säga !
Har varit lite "off" dom sista dagarna , trött och slut ....lite frånvarande .
Pratade med läkaren igår på fm......vet inte om jag blev så mycket klokare av det men fick lite klarhet ändå.
Dom såg inga tumörer i lungorna och ingen lunginflammation , men dom såg skador ......förmodligen "rökskador" ,men dom kan inte se om det är kol eller så utan det måste man göra en spirometri för att avgöra .
Så min läkare skulle prata me spirometri sköterskorna och skynda på det ,så att jag får komma och göra den undersökningen så vi vet vart vi ska börja .
Men hon skrev ut nån KOL medicin nu direkt för att jag ska få det lite enklare med andningen ......hmm vad ska jag tänka nu ?????
Det var heller inte säkert att den medicinen hjälpte men tydligen börjar dom alltid med den till kol patienter....och fungerar den inte så får man prova vidare ,.....
Men ja .....var ganska loj igår efter samtalet med doktorn .... visste inte riktigt hur jag skulle ta den informationen jag fick .
Men det var i alla fall inte cancer !!! det var skönt att höra , för hur det än är så fanns oron över att det kunde vara det .
Fattar inte riktigt innebörden av att jag kanske har KOL ??? vet inte hur jag ska hantera det ? känns jobbigt och konstigt !vad kommer att hända?
Well well .....jag bor i alla fall på ett underbart ställe , trivs som fisken i vattnet här ! Allt kommer att ordna sig !! =)
tog slut på ord för tillfället men återkommer ........


/ tjingeling

1 kommentar: