onsdag 19 oktober 2011

Yogade igår em ....en timmes yoga och man känner sig som en ny människa!!!
Yes , det är nu det händer ....eller ja det börjar hända i alla fall .
Tvingar mig själv att göra saker som jag vet jag mår bra av , Har startat dagen med GRÖT!! ja ni såg rätt .....jag käkar gröt ! Med lite kväljningar då och då så får jag i alla fall i mig nästan en hel portion, och såå stolt jag är efteråt ! haha snacka om fånigt ...stolt över att jag får i mig lite gröt ....då har man inte så höga krav inte =)
Men som sagt yogade igår och laddade dagen idag med gröt ,för att snart åka ner på ett easyline pass nere på måbättre ! Skönt!!!
Sedan blir det hem och ta reda på lite saker i beas rum .....hon och jag rensade förrådet igår och gick igenom vad hon ska ha med sig när det blir dax för flytt !
sååå förrådet blev städat och fint ....men beas rum blev total kaos ,med lådor ,lampor , och massa plock.
tänkte trixa lite med det och även plocka ihop en liten låda med verktyg (kan ju behövas nån hammare och skruvmejsel=) .
Känns spännande det här .....=)

känns som det kommer bli en naturlig separation när bea flyttar ....jag bearbetar det varje dag och det känns inte jobbigt än så länge . Ni som känner mig vet ju att jag har hysteriskt jobbigt med alla slags separationer ,spelar ingen roll om det är att nån hälsat på mig och ska åka ....det är nästan lika jobbigt inom mig som att nån tar farväl för gott !!! hehe fatta vad onödig energi som går åt till det =)
Min bror han garvar åt mig med en ömhet i rösten och i ögonen när jag bölar för att han typ ska åka hem till sundsvall ! En gång frågade han med ett skratt " hur mycket tårar har du i den där kroppen , tar dom aldrig slut ????=)
Det gillade jag !!! (älskar dig för det bror !!) Jag kände att han okejade mitt bölande med att jusst ha den ömheten i ögonen samtidigt som han liksom skrattade åt att jag är så känslig ! Men det kändes som en acceptans från hans sida ....du får böla o vara hur känslig du vill ,men ibland är det lite roligt =)

sååå andras acceptans över hur jag är ...hjälper mig att lära mig att acceptera mig själv oxå , vilket jag har svårt med ibland , tror ju alltid att jag är fel !
well well ....jag mår bra och tänker jobba på att må ännu bättre ....väntar fortfarande på att få komma på spirometrin, där dom ska fastställa om jag har kol eller inte och ifall jag har det ,så för att se i vilket stadie jag är i !
Men som sagt jag tänker fortsätta må bra hur läget än är .......*klatscharmigsjälvpåaxeln* och säger "you go girl!!!"

Tjingeling så länge=)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar