måndag 15 oktober 2012

att behandla sig själv som skit !!

Varför fortsätter jag i gamla spår ???
Flytten till stugan hade jag lovat mig själv var en flytt för förändring .....men jag fortsätter i gamla spår !! Sviker mig själv om och om igen !!
Fortsätter leva i min lilla bubbla , fortsätter att vara apatisk (iofs har varit väldigt aktiv i renoveringsprojekt) men förutom det så sitter jag fast i gammalt skit !!!
fortsätter omge mig med energitjuvar! söker upp dom själv faktiskt !! MEN varför ??
Är mitt bekräftelsebehov så jävla stort så att jag måste ??? eller är mitt behov att göra mig själv illa så djupt rotat så att jag inte kan något annat?
Folk brukar säga , det är bara att bryta mönstret ...gå andra vägar .....sluta slå på dig själv ........

Men nää det är inte så bara !!!! Det är jättesvårt ! för mig i alla fall , jag ser exakt allting jag gör mot mig själv ,men har inte förmågan att göra annorlunda !!! rädd att bli ensam då ! jag kan inget annat !!

Eller jo , jag kan , NU kanske ......eftersom jag kan babbla ur mig här och faktiskt se ganska snabbt när det går åt fel håll !
Tar återigen ett beslut !! ( och nej jag tänker inte sluta ta beslut , jag tänker fortsätta tills jag verkligen lyckas !!!)
Förändring !!! tänker inte fortsätta låtsas att jag utsätter mig för saker för att jag själv vill/kan , utan jag ska vara ärlig mot mig själv och mot andra !!
Om det gör att jag blir ensam i min stuga , ja då får det vara så !

Dom som betyder nåt kommer att finnas där ändå , det vet jag !!

lägger ingen skuld på nån annan att jag känner som jag gör eller att jag mår som jag gör ......tar ansvar själv över vad jag utsätter mig för !!

Har kommit på mig själv att jag ofta skämtar om att jag ska ta ett återfall med att dricka !! varför skämtar jag om det ?? det är inget roligt alls ......egentligen !
Kanske måste ta det på allvar själv , och inse att risken är ganska stor att jag faktiskt snart gör det (tar ett återfall) !!
kanske vill jag ta ett återfall , för att visa att jag inte duger nåt till !! att jag inte är så förbannat duktig som håller mig nykter o tablett fri ??

Jag har varit det i fem år .......och jag vill fortsätta att leva så ......men jag vill hitta mitt "go" igen ......och det tänker jag göra oxå !!!!

Nu jessica är det färdigtramsat och färdigsprunget i ekorrhjulet .....nu kliver vi ur det och tar nya beslut och följer dom !!
Yes !!! you go girl !! *klappar mig själv på axeln*


Tjingeling for now // J

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar