tisdag 16 oktober 2012

sj pall = vardagsrumsbord =)

Tjohej !
slänger in lite bilder på mitt vardagsrumsbordsprojekt !!!
synd nog så var inte båda två sådär fint väderbitna och gråa !

älskar när det blivit sådär fint slitet , silvergrått !


införskaffat fyra hjul!

vips så har jag mitt bord !(som jag planerat hur länge som helst !!)

Den understa ska betsas så den blir grå som den översta , funkar inte det så målar jag den svart tror jag ! sen  beställa en tjock glasskiva att lägga uppepå=)
gillar det där lite "ruffa" i inredningen samtidigt som det ska vara lite praktiskt ,och ja man kan ha inredningstidningar och små möss i bordet =)

Dagen idag börjar fint , solen skiner och jag laddar för en prommis med hunden ,sen blir det lite fix o trix här hemma (som vanligt)
Började igår på ett projekt som jag tror jag har haft i skallen i ca 15 år ,och nåt som många sagt åt mig att jag borde göra !
Skriva en bok !! Har ingen aning om hur jag ska gå tillväga , hur jag ska börja , hur jag ska skriva den ....om jag ska skriva om mig själv fast som att jag står utanför mig själv och skriver om vad jag ser ? hmm nu vart det invecklat ...tror ni förstår hur jag menar =)
eller ska jag skriva som en roman?? eller enbart fakta om olika perioder ??
well well ...har skrivit dom första raderna så vi får se vad det blir , om det blir ???=)
även om det inte blir en bok så kanske det blir nåt jag jobbar med själv i terapi syfte =)

Känns ibland som att jag inte har nåt filter mot omvärlden , utan allting går direkt in i hjärtat ! menar inte att det är synd om mig på nåt vis !!! absolut inte , tycka synd om mig själv slutade jag med för fem år sen ...vill inte att nån annan tycker synd om mig heller ! jag är inget offer , utan jag håller för fullt på med att lära mig hantera livet ! Och det går åt rätt håll men har problem med vissa saker bara =)

en person sa i helgen , allt är som det är och det jag inte kan göra nåt åt , det skiter jag i och går vidare !
( hehe även om den personen gärna skämtar om allt !!! så var det ändå en bra poäng i det han sa !)
önskar jag kunde vara så !!!! det är ju så sant ! varför stanna o älta gammalt skit , eller varför stanna och försöka påverka saker åt nåt håll som man själv vill att det ska vara ??
Nej , jag jobbar på att skita i gammalt elände , strunta i varför vissa beter sig som dom gör .....huvudsaken är att man själv lever som man vill (för mig betyder det att vara ärlig i allt !! ) inte hitta på massa saker som ursäkt för att bete mig hur som helst !
jobbar oxå mycket på att JAG alltid har ett val , och att stanna upp innan jag gör saker och lyssna på magkänslan !! känns det inte bra , att nånting inom mig säger " gör inte det här för du kommer må dåligt av det sen " då ska jag banne mig inte göra det heller !!!!
på sista tiden så gör jag allting tvärtom , känner jag i magen att gör inte det här , då gör jag det direkt !!
om och om igen !!

jag sitter inte och är arg på samhället, på världen , på personer för att jag mår som jag gör .......utan jag är TVÄRFÖRBANNAD på mig själv ....för jag vet så väl vad jag mår bra / dåligt av , så det borde vara enkelt !!
men som sagt , jag jobbar på detta och ser fram emot att det kommer bli bra när jag väl fått till mitt sätt att hantera livet =)
Nu var det mycket deeptalk här i bloggen , men som jag sagt förut , jag skriver för att ventilera och det känns jävligt skönt !!!=)

har lovat mamma att slänga in lite mer bilder på hur jag har det i stugan , så här mammi kommer dom !!=)

"köks"delen =)

"hallen"

Lägg till bildtext
"sovdelen" =)

såå mammsen nu ser du hur jag har det , längtar tills du kan komma ner så vi kan fixa lite käk o bara mysa här i lilla stugan =) Älskar dig mammsen <3

tjingeling så länge //J

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar