torsdag 18 oktober 2012

badrumsfix !!

Jahaa då var det torsdag =) fasen dagarna bara försvinner !!
hehe pensionärs varning när man börjar säga så eller??
Igår var jag i farten exakt heeeeela dan , fick ett ryck och började måla badrummet och bar in ett skåp som ska stå där !
Bea kom upp på kvällskvisten , så vi fixade tacogratäng mitt i alla kaos !
Det var riktigt mysigt faktiskt , jag höll på med badrummet och bea låg i soffan o planderade sin och simons hallowenfest !!
så skönt att hänga med henne !! vi hade jävligt kul .....mycket skratt o tok (som det har tendens att bli när hon o jag umgås !!)
så hon var här långt in på natten , simon kom o hämtade henne vid halv tre tror jag !?
Simon fixade även min dator (la in ett virusprog. , som verkligen behövdes !!) Tack käraste Simon !!!=)

Tänkte lägga in bilder på badrummet här , och kom på att VA FAN !! jag tog inga "före"bilder ju !!!
sååååå himla typiskt ! för det vart verkligen och då menar jag VERKLIGEN !! skillnad !
men men ni som varit här vet ju hur det såg ut innan , halva väggen blå ,halva vit ....och lite blåa fåglar överallt på det vita !
Nu vart det exakt som jag ville ha det ! Lite "industri" känsla med det gråa ,och det "ruffiga" badkaret !



men ja , såhär vart det ! men måste verkligen lära mig att ta bättre kort ! well well .....badkarets underdel ska jag måla svart men nån hmm metallfärg???


Jag slänger in bilder när jag lärt mig ta mer proffsiga " kort , men dom här får duga så länge=)

såå nu har jag renoverat kök och badrum på tre dagar , känns i kroppen kan jag säga !!
Skulle på yoga igår ,men det glömdes helt bort i renoveringshysterin här hemma ! äh tar det nästa vecka istället =)
iofs när jag håller på att "fixa" så är jag i meditativt tillstånd hela tiden , så jag fick min del av Yoga ändå kan man säga =) Jag bara älskar att skapa !!! blir lite lätt manisk =) 
Tur bea kom upp , annars hade jag bara kört på ,utan mat eller vila överhuvudtaget !

Satt och pratade lite om ditt o datt ,när bea sa att hon tycker jag skriver bra ! Hon tog upp att jag skrev så bra dikter o sånt förut ......Har inte skrivit många men dom jag skrivit har liksom bara "runnit" ur mig ..men det har bara hänt när jag mått väääääldigt dåligt ! 
jamen sa bea , många som skriver bra skriver väl ofta när dom mår dåligt ! 
Och ja så är det nog , tror både picasso (som målar iofs) men ja många som skapar , skapar som bäst när dom mår kasst ! lite synd kan man tycka !!! =)
och faller nog in där jag oxå , är mest kreativ när jag mår lite småkasst ( i alla fall bild och text !!)
renovering det håller jag ju alltid på med ....oavsett hur jag mår !!

well well .......Här sitter jag nu , och funderar vad nästa projekt ska bli ???? 

Tjingeling //J










1 kommentar:

  1. Spelar ju ingen roll att bilderna inte är super-proffsiga, dom är fina & proffsiga nog, och det är ju jättekul o få se hur du har det... Jag lär få komma ut på lite kaffe o kika på ditt nya place :)
    Kram Lotta B..

    SvaraRadera