lördag 27 oktober 2012

FÖrsta snön !!!
Kom på .....jag har inga vinterdäck på och jag ska iväg o jobba inatt =)
ajaaaa det fixar jag , herregud ,har ju för fan bott i norrland !!!
Mys på hög nivå .....
älskar första snön , advent , och julstöket före jul .......hmm vart ska jag få plats med en gran ?? för en granjävel ska in i stugan !!!! så är det bara =)
vet inte hur det blir till jul ......
har inte bestämt mig hur jag ska göra ......än !!
Jag VILL åka till mammsen i norrland , men ! får jag jobba så behöver jag det oxå !!
hmm svårt .......men men det visar sig hur det blir .

sitter här i solskenet vid köksbordet ......nyser o snorar , jahaa dax igen för en förkylningsvända ! ahhh det löser sig det med ! har oxå märkt att alltid (nu sista året ) när jag håller på att bli sjuk , så börjar det med skitkonstiga "bubblor" eller blåsor på händerna ???? varför då? vätskefyllda ser nästan ut som vattkoppor , och ont gör dom ! hmm skitskumt , ingen ide jag gogglar på det för då är jag nog döende eller nåt ;)

har jobbat i natt på nattpatrullen , härligt !! älskar att träffa lite folk , babbla o göra nytta !
Inser nu hur mycket jag saknar det där att känna sig "hemma " i en grupp , att känna att jag är säker på det jag gör , har rutin på jobbet liksom , jag hinner aldrig komma in i det eftersom jag flackar runt på olika jobb .....som timvikarie .
det är inte min grej! jag vill känna mig säker på det jag gör , ha vana (rutin) .
Gillar inte att känna mig osäker och behöva fråga om saker .....och just den där samhörigheten man ser hos dom ordinarie , den saknar jag !!
jag är ju bara vikarie jag =)
Men visst är det kul när dom blir glada när man kommer , heeeej det var länge sen du var här =)

tror att jag börjat landa lite i mig själv ... långt kvar än innan jag känner mig som att jag är i nuet !! men ja ......visst känner jag mig fortfarande som att jag är vilse i min egen hjärna ......irrar runt och försöker sortera och organisera mina tankar (som just nu har fritt fram i HELA skallen ) börjar lägga saker o ting på sin plats där uppe , sorterar och lägger saker som hör ihop på samma ställe osv.
som att städa på ett skrivbord , o lägga saker i högar och i fack !!
Och joooodå jag börjar se ordning och reda ta form , men inte riktigt framme än =)

Funderar på att tatuera in det hinduiska tecknet Aum bakom ena örat !!! nära hjärnan ;)
det står för världssjälen , universum , att allt är ett ! , Aum är summan och substansen av alla ord ;
Aum är en symbol för andlig fullkommlighet! Det låter väl som en bra ide att ha det bakom örat , nära hjärnan ??=) Vill ni läsa mer utförligt om förklaringen av den symbolen så kan ni göra det här !http://www.indien.nu/allt_om_indien/religion/tecken_symboler


ska ringa min favvotatuerare till veckan tror jag =)( pia i domnarvet , hon har gjort två av mina tatueringar och jag bara älskar dom .....mjuka fina linjer =)

nä nu ska jag fasen försöka komma igång här ....!!

Tjingeling //J

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar