måndag 29 oktober 2012

snökaos ,sommardäck och nordsvenska hästar =)

Skulle skjussa sara till jobbet idag , men hon ringde in o sa du ska nog inte köra eftersom du har sommardäck !! nähä ok tänkte jag ....
Men några timmar gick och jag tänkte att jamen jag måste ju hämta vinterdäcken och göra lite ärenden , hmm optimist som jag var så tog jag bilen och trodde i min enfald att jag skulle ta mig utför och uppför backarna här ute !!!
jodå , nerför första backen kom jag , men jaahaaaa kom uppför halva backen sen slirade jag bara ....FAN !! hmm vad göra nu , försöka backa ner så inte bilen står mitt i vägen ....haha joooo eller hur , hade noll styrning ..bara gled ner i diket !
Knatade bort till grannen som har traktor o grejjer .....haha han selade på en av sina nordsvenska hästar och så gick vi bort till bilen ( hästen var hur duktig som helst !!!) drog tag i bilen så den hamnade "rätt" så det var bara att rulla ner den och köra den åt sidan !!
sen kom nästa granne o frågade om han skulle hjälpa mig att få hem bilen , japp sagt o gjort , vi bogserade hem den så fint , men såg att nåt under bilen måste gått sönder när vi drog loss den för nu läcker det nåt oljeaktigt !!
toppen !!" SÅÅÅ  jävla typiskt mig , kan aldrig ta det lugnt och invänta saker ....nää då!!! jag bara SKA ut i snöovädret med sommardäck !!
well well .....bilen är hemma , hoppas att jag får hem vintersulorna och sen skulle grannen och en kompis till han eventuellt hjälpa mig på me dom !  ja jag har verkligen toppengrannar här måste jag säga !! tack tack för all hjälp idag =)

Måste bara slänga in ett kort på hårspännet jag fick i spontan present av mitt älskade hjärta beatrice ! folk har faktiskt kommit fram till mig (tex på arbetsförmedlingen) och frågat vart jag köpt det !! det måste väl betyda att det är jäääääkligt snyggt !!??=)

nä nu ska jag försöka få lite ordning här !! see you

Tjingeling //J

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar