lördag 3 november 2012

hon kan mysa hon !!


Goshunden !!
Hon bäddar och pysslar så fort hon ska lägga sig ....ganska kul att titta på faktiskt ! Hur hon bökar för att få pläden över sig liksom ......sen om jag gosar med henne så trycker hon pannan mot mig och låter som en liten gris <3
Det är väl kärlek det ??
Har haft henne i sju månader nu ,och vi blir mer o mer sammansvetsade , funderade igår på om jag skulle få lov att lämna bort henne pga allergi eller så ......gud vart nästan lessen bara av att tänka så !!!
Så att jag känner av allergin lite mer jusst nu , det bryr jag mig inte om .....det ska mycket till innan jag ger upp henne !

Igår var jag hem till finaste dottern , hon bjöd på Hallowen middag och massa gott , fasen hon bakar o står i min lilla bea ! jätteduktig =)
hon hade tre tjejjer där oxå , dom skulle ut på krogen senare ! Men ja hon hade spökpyntat hela lägenheten och karvat ur pumpor som stog ute vid ytterdörren ! haha när hon bestämt sig för att göra nåt , då går hon "all in " så att säga ....inte bara en pumpa o lite ljus UTAN massa pumpor , spöken , girlanger , ljus , ja extra allt !!!
Och god mat fick vi ....och snickerskaka !!! my god så gott !
sen lämnade jag tjejjorna och åkte till pappsens grav .....rofyllt ! jättefint överallt .
snackade me pappsen ett tag , sen knatade jag runt på kyrkogården och tänkte på döden !!!

Fasen , jag vill veta vad som händer ? finns man kvar i luften?
Jag verkligen hatar att inte förstå ??
Döden är så äckligt oändlig ........När jag står där o babblar me papps , så kommer jag på att han varit borta i över tre år ......och när jag tänker att jag aldrig mer får träffa honom .......får en äckelkänsla i magen !!! som illamående liksom .....mitt inre skrynklar sig , försöker ruska av mig känslan .....men nä det går inte !
det känns som mitt inre vill ta sig ur skallen för det som känns är så förbannat obekvämt !!!
Det är då jag brukar länma kyrkogården ....pallar inte att vara kvar !!!
När jag sen sitter i bilen på väg hem ........så försöker jag tänka på att pappa skulle inte vilja att jag känner som jag gör , han skulle klappa mig på axeln o säga " livet går vidare jessica "
Och jaaaaa det är ju det som känns så skruvat ? ( eller jag förstår ju att det måste gå vidare) Men det är konstigt hur man faktiskt klarar av att bli människa igen ......gå vidare ..........

Tänkte jättemycket på Lene och owe också igår .....dom förlorade sin son i sommras ....och han var bara 22!! Hur FAN överlevar man det som förälder????
Ser hur hans mamma våndas och lever mitt i sin ångest och förtvivlan ......(hon skriver väldigt mycket på facebook ) ser hennes maktlöshet .....hennes sorg ......frustration .......och jag känner igen mig !!!
Det är iofs annorlunda tror jag att förlora sin förälder än att förlora sitt barn !
Att förlora sin son eller dotter är bara onaturligt ! Det är ju inte så det ska vara ......
Ibland när jag läser hennes inlägg får jag samma skrynkelkänsla inombords som jag får vid pappas grav .....då kan jag inte läsa mer !!
Men ni (owe och lene ) ni ska veta att jag tänker på er av och till .....och känner med er !! önskar jag kunde göra nåt för er ........och jag förstår vad ni går igenom ....( eller jag kan förstå till viss del !)
All omtanke och kärlek till er i familjen <3

Nu ska jag dricka kanelkaffe och tända lite ljus för alla som inte finns kvar hos oss !!!

tjingeling så länge //J

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar