måndag 12 november 2012

att ta sig en fylla !!!.......eller inte?

Är såååå förbannat sugen på att gå ut o festa !!!!
I helgen var det otroligt nära ......att jag gick ut o tog mig en fylla ! Har länge önskat att jag kan gå ut o festa lite , dansa ,skratta och våga vara jag !?!
Om jag ska vara helt ärlig så har det varit på gång länge .....men har liksom sakta men säkert tvingat in känslor och tankar djupt in i min skalle !!
Sen händer saker runt omkring en som är jobbiga .......och rätt var det är så ligger alla tankar och känslor väldigt ytligt så det är en sekund från att ta steget ut och göra exakt vad jag vill just för tillfället !!
Fredag em satt jag och gick igenom min telefonbok och letade efter nån person , som skulle tycka att det var ok att festa lite med mig !! hittade ingen .......
Funderade om jag skulle åka ner på stan själv och parta lite .......ångesten kom krypande och jag ville bara ut !!!(fly???)
Funderade om jag skulle åka till falun eller gävle ....där jag kan gå ut utan att möta nån som ska känna igen mig !!
slutade med att jag släckte ner helt här hemma ....krälade bort till sängen gråtandes med sån ångest som jag inte ens kan förklara hur jävlig den känns !!somnade efter några timmar med svettnigar, ångestattacker, och tårar .....miljoner tårar !
vid två tiden bankar det på min dörr ......funderade vem som skulle komma till mig mitt i natten ???? åh kanske nån som är full !!! som vill umgås med mig ,,,
Men nä , där stog tre små änglar =) mamma lillebror och lillesyster !!!
Kändes som en stor sten föll från mitt hjärta ........ahhhh helgen räddad !!!

Har ju varit nykter och tablettfri i fem år nu , och det känns bra ! På sista tiden har jag iofs känt en slags tomhet .....saknad efter att kunna gå ut o slappna av , dansa lite !! ( har svårt att göra det nykter )
Tanken om att jag tror att jag skulle kunna hantera alkohol , eftersom jag aldrig supit speciellt mycket (det var tabletter opiater som jag fastnade för ) så ja , jag kanske skulle klara att dricka !
Men frågan är hur blir det när jag dricker ? får jag en snefylla ? ....
jaja .....
jag vet vad jag måste göra för att fixa det här !
gå på möten , prata med mäniskor om det , tala om hur jag mår hur jag känner !
inte isolera mig ....inte hänga med destruktiva mäniskor !!
så ja ....jag är fortfarande nykter och tänker kämpa för att förbli det !!

swosch !! //J

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar