tisdag 13 november 2012

Solen skiner in litegrann på väggen , det är frostigt ute .....lite småkallt men ser ut att bli en fin dag ändå ! Så det blir en långprommis med vovven och sen ska staplas ved ......hoppas han kommer o fixar in kaminen den här veckan =)

Snacka om att jag blev chockad igår ......vilken tokrespons på mitt senaste blogginlägg !!!! Vart rörd till tårar nästan ......så många som gav mig peppande kommentarer ......och kramar  i massor! Känns så förbaskat skönt  .......att ni tror på mig !!! och ja ....
Jag skulle kunna säga att nu är allt lugnt , jag är stark , inget kommer hända ! MEN då skulle jag ljuga ....tyvärr !!
Känner fortfarande en tveksamhet , tomhet , saknad .........
trodde själv att efter gårdagen att allt det skulle försvinna ! Att jag skulle känna mig övertygad till att INTE gå ut o festa !!
Men som sagt , tyvärr ........."suget" finns fortfarande kvar ...längtan att få ÄGA krogen en kväll ....känna sig snygg och avslappnad och cool en stund !
demonen på vänstra axeln planerar fortfarande en utekväll med jessica !
Men som älskade owe skrev i ett inlägg .....jag kikar över på andra axeln och där sitter ju en ängel och säger  " nä jessica , du vet bättre !! håll ut ......stormen kommer lägga sig !!"
så tack owe !!! för att du påminde mig att jag har en till sida att titta åt!..........

Börjar förstå innebörden av vad jag fick lära mig i behandlinngen ....att när återfallet kommer så är det nåt man ofta planerar in !! Att man kan planera låååååångt i förväg ....och hoppsan så smäller det !!
Förstår uttrycket "nykter på vita knogar" ........
Det jag tänker är .......kommer jag rida ut stormen och landa trygg o stark utan återfall ......eller ......
är återfallet ett måste ??? för att kunna börja om ?
Är återallet det enda som kan få tyst på demonen ......är återfallet ett måste för att få slut på längtan och saknaden .....ett återfall bara för att komma på att jag klarar mig utan alkoholen i mitt liv !!?

För mig var inte alkoholen det stora problemet ....utan det var opiater (kodein i mitt fall ) ....kanske därför jag vill tro att jag kan dricka utan problem ???
Men hur stort är steget mellan att dricka en kväll , till att stoppa i mig lite tabletter oxå ?
Kanske är det så att om jag dricker så kommer jag känna mig så misslyckad , så att jag lika gärna kan dunka i mig lite piller oxå !!!! ???
opiater är fan inte att leka med !!! Många tror att citodon är väl inte så farligt !
Då kan jag säga som så att .......dom är LIVSFARLIGA !!!!
Opiater gör så att du känner ett lyckorus , eufori ......livet känns totalt bekymmerlöst !!! Allt känns toppen !!
Opiater är Heroin , mofin , kodein ............

Kan berätta att en avgiftning av just opiater är vidrig !!! för mig tog det tre veckor att trappa ner och bli fri dom !!!
och sen en tolvstegsbehandling intensivt i ca tre månader .....sen eftervård i två år ......
Det bästa jag har gjort , absolut det jobbigaste .....men ändå det bästa !
Där lärde jag känna mig själv för första gången i mitt liv !
Där lärde jag mig att tycka om mig själv för första gången i mitt liv !!!
Är det kanske det jag saknar ......??? Att tycka om mig själv igen !!!
mycket tankar nu ..........

Är det nån som läser det här , och som har frågor eller funderingar .....så är det helt ok att fråga mig ! Har inga problem med att prata om det ....och skulle det vara så att jag har en förjävlig dag så säger jag det och vi kan ta samtalet en annan dag ! så vill nån , så fråga på !=)

Igår flöt kvällen på ...hade ju fyndat två vetrinskåpsdörrar som jag började måla vita , och har fått en fin brudkista av min hyresvärd som jag släpade in och började måla oxå !!
För mig är målandet , skapandet .....terapi !! När jag skapar ,.är kreativ .....då släpper oftast ångesten och tristessen !!!
gick och la mig ganska sent .....svårt att somna , men lyckades till slut ! Och inatt ska jag jobba så då behöver jag inte vara orolig för att inte kunna somna =)

Tjingeling // J

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar