torsdag 15 november 2012

ställer mig under stjärnorna ........

ibland önskar jag att jag hade ett bättre objektiv på kameran , så man kunde fånga såna där underbart fina saker .......
vaknade otroligt tidigt idag ....gick ut och tog en cigg ( ja jag röker fortfarande två /tre cigg om dan ) till kaffet .....och shit alltså vilken stjärnhimmel det var där ute !!!!!
Vart helt tagen av himlen .......stog där en bra stund och bara tittade upp på stjärnornA!!!
Tänkte på min pappa ......varför tror man att dom som är döda finns bland stjärnorna???
jajaja nu var det inte pappa jag skulle skriva om ....utan storslagenheten på himlen !!! Otroligt vackert !! och när man bor på landet där det inte finns massa gatlampor m.m som distraherar ......ja då är det mäktigt !!!

Så ja ....här sitter jag nu !! halv sex på morgonen .....i sängen ,lutad mot kuddarna ....med ett stort glas kanelkaffe !! vovven ligger ihoprullad som en liten boll i fotändan .....jag har det ganska bra ändå =)
känner en liten tillstymmelse till träningsvärk i benen idag ....efter jogging turer och yogan igår .....Skönt , då känner man att man gjort nåt !!!
Och inser oxå att jag har en gigantisk visselpipa i mitt rum !!! skorstenen som han var hit och sågade av ....hänger ju rakt ner mitt i rummet .....och ja när det blåser så låter det en hel del i den =) som en jättestor visselpipa !!!=)

försöker bena upp saker och ting för tillfället .......och ja .....har ni varit med om att vara tokkär ( eller vad det nu är ??=) i nån som ni vet absolut inte är bra för dig??
Det finns en man som jag alltid tyckt om ......varit jättekär i i perioder .......blir knäsvag bara jag tänker på honom ibland ....vet att jag tyckte om honom redan som sexåring =)
Hans leende gör mig varm .......men ändå .....känner honom inte alls , får absolut inget grepp om honom .....han känns inte äkta på något vis !! han är flyktig ! ......allting går i hundranittio runtomkring han ! Aldrig stanna upp och reflektera över verkligheten .....gör allting i speedat tempo .....
Men herregud vem är jag att dömma honom .....jag känner honom inte , har ingen aning egentligen om vem han är .....har aldrig funnits tid att liksom stanna upp och vara här och nu .....lära känna !
tycker om honom , men känner honom egentligen inte .
Men har ändå  känt honom i stort sett hela mitt liv ........just nu jobbar jag på att stänga han ute ur min hjärna , för han får tyvärr inte plats där längre ! Det finns andra / annat som måste få mer utrymme där upp i min lilla skalle .....som är bättre för mig / mitt mående !
tycker om dig T, det vet du . men just nu städas du bort !!!! kram på dig

ja så kan det ju vara ibland , när man försöker hitta tillbaka ......tillbaka till sig själv , till ett bättre mående !! Att man måste välja bort , och lägga till .......bena upp tankar , känslor , vad mår jag bra av , vad mår jag dåligt av .
det är inte alltid så himla lätt ......folk tycker och tänker massor ....dömmer och har sig ! ( jag har oxå varit sån ...som dömmer andra !) kanske därför jag har så förbannat svårt att gilla personer som dömmer andra så jävla hårt !! för det är en sida hos mig själv som jag verkligen avskyr !!! försöker att inte vara sån , och är inte sån på samma sätt längre !
Men som sagt , många gör så , dömmer och har en massa åsikter om andra !
Jag jobbar på att inte vara sån ....men har kommit på att även om jag inte dömmer andra , så dömmer jag mig själv ganska hårt !!
Ska sluta med det !!!!

gud så svamligt inlägg ........jaja brainstormar lite och då blir det lätt lite rörigt =)
avslutar här nu ......kommer åter med mer givande inlägg senare !!!

tjingeling =)

//J

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar