måndag 19 november 2012

to be or not to be ......

Tror jag hade ett inlägg som började precis så för länge sen ....ca ett år sen !
Det är konstigt hur livet är .....tycker jag !
Har varit på bio med beatrice och simon ikväll , det var trevligt ! skönt att komma ut lite .......
Gud så jävla formellt det låter !!!

Har klarat en helg till utan att göra nåt dumt , ......fredag var jag hemma , pysslade lite ....fick saker gjorda som jag skulle gjort för länge sen ....ni vet , såna där småsaker som man bara skjuter upp hela tiden !
Målade klart luckorna till vetrinskåpet , skruvade fast dom , och skruvade fast ett par andra dörrar på ett annat skåp , satt upp en tavla , satt upp hyllan i badrummet , städade av lite ute på altan .......ja så bra "!!
Är trött ......konstant toktrött .....
lördagen gjorde jag ingenting ....sov !!! men bestämde mig för att ha en dejt med mig själv .....tvingade mig att göra kycklingenchiladas ....var ju busenkelt !! satt mig och käkade med ljus tända ....jättefint !! och gott var det !
fortsatte sen med att göra ......ingenting !!
skickade några sms , tog beslut ......som jag ångrade sen ! men då var sms:en redan skickade !!
Gjorde efterätt och tittade på " så mycket bättre " insåg att jag gillar miss li skarpt ....och maja i the sounds är min guru .......love her !!!
gick och la mig o läste ......funderade ......läste .......funderade ....kan tala om att jag läste samma sida ca fem gånger .......kunde inte fokusera !
somnade kanske halv fem !

Tänker mycket nu för tiden ......eller så tänker jag ingenting !!
Känner mig missnöjd , misslyckad , missanpassad ..........drömmer om att flytta till en annan stad , där ingen känner mig .....
Där jag inte behöver vara den jag är ,
där jag kan vara en glad jessica som kan gå ut o dricka ett glas vin på krogen , dansa , skapa nya kontakter ....nya människor , som inte känner mig !!!
Som inte vet hur jobbig jag är , som inte sett mina destruktiva sidor .......
Där kan jag kanske försöka vara cool , lättsam , inte så känslosam ....oberoende .....självständig ....nån som absolut inte behöver varken bekräftelse eller kärlek !
En sån där tjejj som inte ens vill ha ett förhållande med någon över huvudtaget !!
som bara lever livet och röjjer runt och gör precis vad hon vill !!!
Det drömmer jag om !!!

Gillar inte att vara känslosam , behövande .......gillar inte att vara i dom känslorna jag är i för tillfället !
(jodå jag jobbar på att ta mig vidare .....tvingar mig att göra saker jag vet att jag mår bra av )
kan säga att minst tio gånger om dan , så tänker jag på att få gå ut o dricka mig full !!!
och tio gånger om dagen tänker jag .....varför orkar ingen tycka om mig ?

och ja ....tio gånger om dagen tänker jag ......jag måste gå på ett möte !!!!
på torsdag ska jag !!!
jobbar mån, tis ....yoga ons .....möte torsdag !!! '
tio gånger om dagen tänker jag ......att jag får inte vara ett offer , jag får inte tycka synd om mig själv !!!
det är fult och patetiskt att tycka så ..........
tio gånger om dagen tänker jag att jag ska bli smal igen .......
tio gånger om dagen vänder sig magen ut o in .........
tio gånger om dagen tänker jag .....nån gång måste det vara min tur !!!


//J

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar